Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Katastrofa na Florydzie

Lotnictwo cywilne, 14 marca 2008

4 osoby zginęły w katastrofie szkolnej Cessny 172, należącej do szkoły lotniczej Kemper Aviation. To trzecia katastrofa w tym niewielkim ośrodku, w ciągu ostatnich 5 miesięcy.

Wrak Cessny 172S. To już trzeci wypadek z ofiarami śmiertelnymi dotyczący samolotów Kemper Aviation. Po pierwszej katastrofie, wielu byłych instruktorów publicznie wyrażało zastrzeżenia co do dyscypliny w ośrodku i stanu technicznego samolotów / Zdjęcie: wpbf.com

Wczoraj ok. 9:00 (czasu miejscowego) na Florydzie, na pastwisku Martin County Ranches, 80 km. na północny-zachód od West Palm Beach, rozbiła się Cessna 172S ze szkoły lotniczej Kemper Aviation. Samolot był pilotowany przez 36-letniego Jeffa Rozella, współwłaściciela i dyrektora ośrodka. Na pokładzie było także trzech uczniów. Wszyscy to pracownicy naukowi Floryda Atlantic University. Nikt nie przeżył katastrofy. Przyczyny tragedii nie są znane.

Zwróciła ona jednak uwagę na fakt, że w ciągu niecałego pół roku, w Kemper Aviation wydarzyły się aż 3 katastrofy. 27 października 2007 jednosilnikowy Piper rozbił się po zgaśnięciu silnika w locie, grzebiąc doświadczonego szwedzkiego instruktora i młodego hinduskiego ucznia. Drugi został poważnie ranny. Komisja badania wypadków lotniczych orzekła, że przyczyną mógł być źle zamontowany filtr paliwa. 8 grudnia Cessna 152, z instruktorem i uczniem na pokładzie, zderzyła się z innym samolotem. Wszyscy trzej lotnicy zginęli (zobacz: Nad Florydą zderzyły się dwa samoloty).

Okazało się, że szkoła, założona w 1989 przez małżeństwo Kemperów, a przejęta przez Jeffa Rozella i Akshaya Mohana w 2004, jest jedną z najmniej bezpiecznych w USA. W ciągu ostatnich czterech lat doszło tam - obok katastrof - do pięciu poważnych wypadków, na szczęście bez poważnych obrażeń załóg. Wszystko w sytuacji, gdy cała flota szkoły to 22-23 samoloty…

Jeffrey Rozell, współwłaściciel i dyrektor ośrodka, na tle feralnej Cessny 172S, na rok przed tragedią. Byli instruktorzy twierdzą jednak, że był on odpowiedzialny za zły stan techniczny samolotów szkoły / Zdjęcie: wpbf.com

Byli instruktorzy ośrodka, po pierwszej katastrofie, z października 2007, kwestionowali zapewnienia właścicieli dotyczące zachowywania wysokich standardów bezpieczeństwa. Zwracali przede wszystkim uwagę na niską dyscyplinę studentów, a także podawali przykłady nieodpowiedniego serwisowania samolotów i zaniedbywania remontów. Dodajmy, że są to w większości maszyny wiekowe. Rozbita wczoraj Cessna 172S (nr burtowy N284SP), była jednym z najmłodszych samolotów szkoły. Została wyprodukowana w 1999. Pozostałe 3 Cessny 172, zostały wyprodukowane odpowiednio w 1976, 1978 i 1983. Najstarszy samolot, Cessna 150L, opuściła wytwórnię 38 lat temu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.