Szef OAK Michaił Pogosjan poinformował, że program budowy samolotu SSJ 100 kosztował 1,5 mld USD. Blisko 400 mln USD wyniósł udział państwa.
W czasie Air India 2013 szef OAK Michaił Pogosjan poinformował, że program budowy samolotu Suchoj SuperJet 100 kosztował dotąd 1,5 mld USD. Budżet FR wsparł go kwotą 300-400 mln USD. Wcześniej rosyjskie media spekulowały, że rozwój SSJ 100 kosztował nawet 7 mld USD.
Pogosjan ocenił pojemność rynku indyjskiego na 50-70 SSJ 100. Według niego, to jeden z najszybciej rozwijających się rynków samolotów pasażerskich świata. Dlatego rosyjski producent liczy na kontrakty Air India i GoAir. Warunkiem powodzenia rozmów jest uzyskanie certyfikatu EASA. Pogosjan zapowiada zakończenie trwających procedur jeszcze w bieżącym roku.
W 2013 ma rozpocząć się eksploatacja SSJ 100 przez laotańską Lao Central i indonezyjską Sky Aviation (Certyfikacja Superjeta 100, 2012-11-23). W połowie br. pierwsze samoloty tego typu mają odebrać meksykańskie linie Interjet, które zamówiły 30 SSJ 100. Pogosjan liczy też na zainteresowanie linii z ChRL i Australii. W ciągu najbliższych 10 lat OAK zamierza dostarczyć 250 Superjetów 100.