Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy silnik Pratt & Whitney

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 01 marca 2013

Przedstawiciele Pratt & Whitney Canada poinformowali wczoraj o planach opracowania nowego silnika turbinowego. Ma on stanowić zespół napędowy nowych śmigłowców średnich i samolotów.

Nowy silnik przeznaczony jest dla przyszłych śmigłowców średnich, plasujących się pomiędzy 7-8 tonowymi AW189 (na zdjęciu), Bellem 525 i EC175, a ciężkimi EC225 i S-92 / Zdjęcie: AgustaWestland

Przed rozpoczęciem wystawy Heli-Expo przedsiębiorstwo Pratt & Whitney Canada (PWC) ujawniło zamiar opracowania nowego silnika turbinowego o mocy 2000 KM (1490 kW). Obecnie w tym segmencie rynku dominują General Electric CT7 i Turbomeca Makila. Nowy silnik zostałby zastosowany do napędu nowych śmigłowców średnich o masie startowej ok. 9 t, jakie będą skonstruowane w przyszłości. Wiropłaty te plasowałyby się pomiędzy AgustaWestland AW189, Bellem 525 Relentless i Eurocopterem 175, a ciężkimi EC225 Super Puma i Sikorsky S92, których masa startowa to 12-14 t. Jednak na razie zainteresowanie opracowaniem nowego śmigłowca wyraził tylko Sikorsky. Warto wspomnieć, że przedsiębiorstwo to, podobnie jak PWC, wchodzi w skład holdingu United Technologies.

W konstrukcji sprężarek i turbin nowego silnika mają być wykorzystywane rozwiązania użyte w Pure Power PW1000G, przeznaczonym dla samolotów komunikacji regionalnej. Konstrukcja początkowo zostanie opracowana jako silnik turbowałowy, a następnie przystosowana do zabudowania w samolotach turbośmigłowych. Producent przewiduje, że potencjalnymi odbiorcami będą przedsiębiorstwa przewozowe, siły zbrojne lub porządku publicznego używające Beechcraftów King Air (Farnborough: Specjalne King Airy, 2012-07-14) i Pilatusów PC-12 (Tysięczny PC-12, 2010-07-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.