Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

USS Freedom na Pacyfiku

Marynarka wojenna, 20 marca 2013

Okręt klasy Litoral Combat Ship (LCS), USS Freedom (LCS 1) znajduje się już na terenie obszaru odpowiedzialności 7. Floty US Navy.

Kilkumiesięczna misja USS Freedom (LCS 1) w Azji jest z jednej strony podyktowana potrzebą nabierania przez US Navy doświadczenia przed stałym rozmieszczeniem w regionie 4 okrętów klasy LCS. Z drugiej zaś, zadaniem jednostki będą działania marketingowe, skoncentrowane zarówno na promowaniu amerykańskiej obecności wojskowej w Azji jak i samej konstrukcji okrętu / Zdjęcie: US Navy

Okręt opuścił port macierzysty w San Diego na początku marca i udał się w kilkutygodniową podróż po wodach Pacyfiku. Jej celem jest dotarcie do portu morskiego w Singapurze, skąd przez najbliższe 8 miesięcy będzie operował w ramach swojej pierwszej misji (USS Freedom w Azji już od marca, 2013-02-25).

W ostatnich dniach okręt znalazł się już na geograficznym obszarze odpowiedzialności (AOR) 7. Floty US Navy, który liczy 124 mln km2 i rozciąga się od zachodniego wybrzeża Indii aż po międzynarodową linię zmiany czasu. Obecnie, USS Freedom jest w drodze na Guam, gdzie w najbliższym czasie ma dokonać kurtuazyjnej wizyty.

W czasie pobytu w Singapurze okręt będzie oficjalnie bazował na terenie portu morskiego w dzielnicy Sembawang. Charakter jego kilkumiesięcznej misji będzie jednak zdecydowanie mobilny. Z tego względu, USS Freedom ma brać udział w licznych, zaplanowanych na najbliższe miesiące wielonarodowych ćwiczeniach wojskowych, a także imprezach związanych z przemysłem zbrojeniowym. Okręt ma też dokonywać kurtuazyjnych wizyt w portach morskich państw sojuszniczych USA w regionie.

Kilkumiesięczne przebazowanie USS Freedom do Azji jest związane z szerszymi planami US Navy. Zakładają one stałą dyslokację w regionie kilku jednostek klasy LCS (LCS w Singapurze, 2012-06-03) oraz towarzyszących im szybkich katamaranów Joint High Speed Vessel (JHSV) (Próby USNS Choctaw County, 2013-03-18). Okręty mają stacjonować m.in. właśnie w porcie w Singapurze. Za ich obsługę odpowiedzialny będzie producent, australijska stocznia Austal wraz z singapurską Sembawang Shipyard (Serwis Austala w Singapurze, 2013-01-22).

Powyższe plany związane są z wieloletnią strategią USA, zmierzającą do zwiększenia obecności wojskowej tego państwa – zwłaszcza w wymiarze sił morskich – w Azji, kosztem redukcji zaangażowania militarnego w Europie i na Atlantyku (USA zmieniają priorytety , 2011-12-08, Nowa strategia USA, 2012-06-01).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.