Reklama
Reklama

Turecki Aselsan poinformował w wewnętrznym wydawnictwie, że dostarczył europejskiemu klientowi pierwszy masztowy system rozpoznawczy ARSUS 100. Z opublikowanego zdjęcia wynika, że został on zainstalowany na polskim pojeździe 4x4 Bóbr-3. To lekki, pływający transporter opancerzony opracowany przez AMZ-Kutno w ramach programu Nowego Lekkiego Opancerzonego Transportera Rozpoznawczego (LOTR) o kryptonimie Kleszcz.

 

Masztowy system rozpoznawczy ARSUS 100 zainstalowany na pojeździe 4x4 Bóbr-3 / Ilustracja: Aselsan

 

ARSUS 100 to odmiana montowanego na maszcie kompaktowego systemu rozpoznawczego oferowanego przez Aselsan. Jest wyposażony w elektrooptyczny system obserwacji i czujnik podczerwieni (EO/IR) połączony z radarem krótkiego zasięgu i systemem nawigacji bezwładnościowej. Można go zintegrować z dowolnym pojazdem lub platformą mobilną.

ARSUS może operować w trudnych warunkach atmosferycznych o każdej porze doby. System umożliwia wykrywanie, rozpoznawanie i identyfikację celów. Dzięki wysokiej dokładności ich wykrywania ARSUS może pełnić funkcję wysuniętego posterunku obserwacyjnego dla oddziałów artylerii.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.