Reklama
Reklama

FIA 2022: Wing of Tomorrow Airbusa

Podczas wystawy w Farnborough Airbus ogłosił, że ukończył montaż pierwszego z trzech prototypowych demonstratorów Wing of Tomorrow. Wykorzystano przy tym sto nowych technologii. Niektóre z nich mogą być użyte w istniejących konstrukcjach, a inne będą stosowane dopiero w nowych skrzydłach.

Moduł Wing of Tomorrow w czasie pierwszych testów / Zdjęcie: Airbus

Program Wing of Tomorrow został rozpoczęty w 2016. Airbus uznał wówczas, że do zasadniczego poprawienia osiągów samolotów pasażerskich mogą przyczynić się ekonomiczniejsze silniki i lepsze aerodynamicznie skrzydła. Należy więc zmniejszyć ich opór i zwiększyć siłę nośną. Do tego prowadzi przede wszystkim zwiększenie wydłużenia. Nie można więc wykluczyć, że skrzydła nowych samolotów Airbusa będą miały składane końcówki.

Pierwsze prototypowe Wing of Tomorrow zostało zaprojektowane w zakładzie Airbusa w Filton w Wielkiej Brytanii. Prototyp zmontowano w Advanced Manufacturing Research Center w zakładach w Broughton w Walii. Testy odbywają się w Filton

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.