Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Marek Czerwiński

Kilkadziesiąt lat temu szokiem dla myśliwych było wprowadzenie celowników optycznych o zmiennym powiększeniu. Po pierwszym okresie dopracowywania wad okresu dziecięcego, taka optyka przyjęła się i stanowi zdecydowaną większość na rynku. Przyszedł więc czas na kolejne zmiany. Czy rewolucyjne? Pewnie nie, bowiem tak mocnych terminów używają głównie producenci, chcąc zachęcić klientów do wymiany starszych modeli celowników na nowsze. Na czym więc polegają zmiany, we wprowadzaniu których liderem stał się Swarovski?

Celownik optyczny serii Swarovski Z6 /Zdjęcie: Swarovski

Na targach IWA 2007 w Norymberdze swoją premierę przeżyła seria lunet celowniczych o oznaczeniu Z6. Z, czyli zoom, szóstka oznacza zaś maksymalny wzrost zakresu powiększeń lub po prostu przedział od najmniejszej do największej krotności powiększenia. Do tej pory producenci oferowali najczęściej czterokrotny wzrost zakresu powiększeń (na przykład 1,5-6x, 2,5-10x czy 3-12 x), Swarovski natomiast wprowadza na rynek nową serię celowników o bardzo wyraźnych różnicach krotności. Lunety są oferowane tylko z 30-mm tubusem, zarówno w wersji bez podświetlenia znaku celowniczego (Z6) jak i z nim (Z6I). Do dyspozycji myśliwych są trzy lunety celownicze Z6: 1-6x24, 1,7-10x42 oraz 2-16x50. Z praktycznego punktu widzenia nastąpił więc wzrost zakresu powiększeń o 50%.(ciąg dalszy w numerze)


Broń i Amunicja - 02/2007
Drukuj Góra