Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Paweł Kłosiński

Znana naszym czytelnikom spółka Celier Aviation, może pochwalić się wyprodukowaniem setnego egzemplarza wiatrakowca Xenon 2. Wiropłat ten nabyty został przez klienta z Polski i, co warte podkreślenia, zarejestrowany jest również w polskim rejestrze jako SP-XENC. Właściciel, mający uprawnienia lotnicze, kończy obecnie szkolenie wiatrakowcowe, niestety jeszcze nie pod auspicjami krajowego nadzoru lotniczego. Rozmowy między Celier Aviation a ULC odnośnie uruchomienia krajowego, certyfikowanego ośrodka szkolenia pilotów wiatrakowców, są w dalszym ciągu na etapie uzgodnień.

Setny Xenon-2 wyróżnia się spośród innych egzemplarzy aerodynamicznymi  osłonami kół podwozia. Nadaje to wiatrakowcowi bardziej dystyngowany  wygląd / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Tymczasem zainteresowanie tymi statkami powietrznymi rośnie. Halę produkcyjną, po przedstawianym setnym egzemplarzu, opuściło już ponad dziesięć kolejnych wiatrakowców. Zostały one sprzedane poza granice Polski (w tym również wersja trzymiejscowa), ale... już kolejne dwa egzemplarze przygotowywane są dla rodzimych nabywców. Ciekawostką może być fakt, że jeden z Xenonów sprzedanych za granicę nosi polskie znaki rejestracyjne SP-XENE.

więcej w numerze


Skrzydlata Polska - 10/2010
Drukuj Góra