Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Mariusz Adamski

Przygotowania do ćwiczenia pod kryptonimem SABRE STRIKE trwały już od początku tego roku. Były one częścią Baltic Region Training Event. Koordynacja, zgody dyplomatyczne, planowanie przelotu oraz niezbędne obliczenia do wykonania zadania zajęły kilka ostatnich dni przed wylotem.

Polski F-16C zbliża się do KC-135, z którego uzupełni paliwo / Zdjęcie: Mariusz Adamski

Pierwotnie ćwiczenia miały trwać od 19 do 21 października br. Do wykonania zadania w pierwszym dniu wyznaczono duet - ppłk pil. Ireneusz Palm Nowak jako leader czyli Dragon 01 oraz skrzydłowy kpt. pil. Michał Ruber Kras jako Dragon 02. Zadanie jakie im postawiono to wykonanie misji CAS (Close Air Support) nad poligonem, położonym na północny wschód od Rygi. W związku z tym, że rejon działania oddalony był o przeszło 700 km od lotniska bazowania w Łasku zaplanowano rendez-vous z amerykańskim KC-135 w estońskiej przestrzeni powietrznej. Tankowiec miał wystartować z bazy RAF Mildenhall.

POGODA NIE ROZPIESZCZAŁA

W przeddzień pierwszego wylotu załoga spędziła czas na ostatecznym planowaniu trasy, obliczeniach nawigacyjnych (w szczególności analizie ilości paliwa, jaka jest niezbędna do wykonania takiego lotu) oraz przygotowaniu taktycznym (analiza rejonu działań). Niestety, gęsta mgła w Łasku uniemożliwiła start samolotów. Na 20 października wyznaczono te same załogi, a pogoda była bardziej sprzyjająca. Start formacji dwóch samolotów F-16C odbył się z niewielkim opóźnieniem, spowodowanym późniejszym startem tankowca.

więcej w numerze


Skrzydlata Polska - 11/2010
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.