Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Bartosz Głowacki, Grzegorz Sobczak

Tym razem berlińską wystawę lotniczą ILA zorganizowano na nowym terenie. Stare miejsce zostało wchłonięte przez budujące się lotnisko BER. Nowa, lepsza infrastruktura nie spowodowała jednak wzrostu zainteresowania imprezą. Liczba wojskowych statków powietrznych prezentowana na ILA była jeszcze mniejsza niż dwa lata temu. Najwięcej zaprezentowali oczywiście gospodarze, którzy wystawili niemal wszystkie typy samolotów, śmigłowców i bezzałogowych statków latających używanych przez Heer, Luftwaffe i Marine. Pojawili się także goście z Finlandii, Francji, Rumunii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, czy Włoch. Coraz liczniej prezentowano bezzałogowce, zarówno w postaci pełnowymiarowych makiet, jak i rzeczywistych konstrukcji. Wśród konstrukcji cywilnych również przeważały konstrukcje dobrze znane z lat ubiegłych.

Tegoroczna wystawa ILA odbywała się na nowym miejscu obok lotniska BER. Teraz organizatorzy mają do dyspozycji większą powierzchnię wystawową. Niewątpliwą ciekawostką był w tym roku B747-8I Lufthansy, który do Berlina przyleciał jedynie na pierwszy dzień wystawy / Zdjęcie: ILA

Wystawa lotnicza ILA W Berlinie miała w tym roku wiele akcentów polskich, bowiem nasz kraj był partnerem ostatniej edycji berlińskiej imprezy. Swoją obecność silnie zaakcentował polski przemysł lotniczy i Siły Powietrzne.

Sama uroczystość otwarcia miała również i polski akcent lotniczy. W przelocie otwierającym pokazy obok niemieckich F-4 i Tornado zaprezentował się zespół akrobacyjny Sił Powietrznych Biało-Czerwone Iskry. Zespół codziennie brał udział w pokazach w locie.

W uroczystym otwarciu wystawy, obok kanclerz Niemiec Engeli Merkel, uczestniczył również wicepremier Waldemar Pawlak.

Na wystawie statycznej można było obejrzeć nie tylko Iskry. Zaprezentowano samoloty PZL-130 Orlik TC-II i CASA 295M – egzemplarz w dwubarwnym kamuflażu oraz PZL M28 Bryza z kabiną glass cockpit. Podczas dni otwartych dla publiczności, w powietrzu prezentował się również MiG-29 1. Eskadry Lotnictwa Taktycznego w nowym malowaniu.

Polska obecność nie ograniczała się jedynie do uczestnictwa w pokazach. Swoją ekspozycję miał również polski przemysł lotniczy wystawiający się w dużej części na wspólnym stoisku pod patronatem PAIZ. Łącznie na wspólnej przestrzeni wystawowej znalazło się miejsce dla 20 przedsiębiorstw z branży lotniczej z całej Polski.


Skrzydlata Polska - 10/2012
Drukuj Góra