Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Umowa WZL-1 z Eurocopterem i Turbomecą

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 04 kwietnia 2013

Dzisiaj w Łodzi podpisano umowę pomiędzy WZL-1, Eurocopterem i Turbomecą, dotyczącą uruchomienia dwóch linii montażowych – śmigłowców EC725 Caracal i silników turbinowych Makila 2.Jan Piętowski (z lewej) i Olivier Lambert podpisują porozumienie o współpracy pomiędzy WZL-1 i Eurocopterem

Porozumienie sygnowali Jan Piętowski, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 1 S.A., Olivier Lambert, wiceprezes ds. sprzedaży i kontaktów z klientami Eurocoptera i Maxime Faribault, wiceprezes ds. sprzedaży Turbomeca.

Umowa o współpracy przemysłowej przewiduje utworzenie w Polsce dwóch oddzielnych linii montażowych. Pierwsza, śmigłowców EC725 Caracal, miałaby zostać zlokalizowana w Łodzi, natomiast druga, silników turbinowych Makila 2, napędzających wspomniane wiropłaty, w filii WZL-1 w Dęblinie.

Porozumienie zostało zawarte w związku z przetargiem na 70 nowych śmigłowców dla polskich Sił Zbrojnych (Oficjalnie o zakupie 70 śmigłowców, 2013-02-21). Eurocopter jest jednym z uczestników tego konkursu. 

Wizualizacja nowej hali w WZL-1, gdzie prowadzony ma być montaż i wyposażanie śmigłowców EC725 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

W przypadku wyboru przez Polskę EC725, planujemy przekazać WZL-1 kompletną linię montażu śmigłowca – struktury, wyposażenia: instalacji elektrycznej, hydraulicznej i awioniki, elementów układu przeniesienia napędu i łopat wirnika nośnego – powiedział Joseph Saporito, wiceprezes ds. globalnego łańcucha dostaw Eurocoptera. Następnie śmigłowce byłyby wyposażane zgodnie z wymaganiami stawianymi przez stronę polską, a potem wykonywano by ich próby naziemne i obloty, przed przekazaniem użytkownikowi.

Na terenie łódzkich zakładów wybudowana zostanie nowa hala, w której prowadzone będą wspomniane prace, a w przyszłości także obsługa techniczna i remonty wiropłatów. Turbomeca również zamierza realizować w naszym kraju montaż silników Makila 2, a następnie ich obsługę, przeglądy i naprawy.

Wszystkie prace w obydwu zakładach wykonywane będą przez pracowników WZL-1, początkowo pod opieką Francuzów, a następnie samodzielnie. Naszą intencją jest zatrudnianie Polaków przy montażu śmigłowców EC725 i silników Makila 2 – podsumował Joseph Saporito.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.