Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa WZL-1 z Eurocopterem i Turbomecą

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 04 kwietnia 2013

Dzisiaj w Łodzi podpisano umowę pomiędzy WZL-1, Eurocopterem i Turbomecą, dotyczącą uruchomienia dwóch linii montażowych – śmigłowców EC725 Caracal i silników turbinowych Makila 2.Jan Piętowski (z lewej) i Olivier Lambert podpisują porozumienie o współpracy pomiędzy WZL-1 i Eurocopterem

Porozumienie sygnowali Jan Piętowski, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 1 S.A., Olivier Lambert, wiceprezes ds. sprzedaży i kontaktów z klientami Eurocoptera i Maxime Faribault, wiceprezes ds. sprzedaży Turbomeca.

Umowa o współpracy przemysłowej przewiduje utworzenie w Polsce dwóch oddzielnych linii montażowych. Pierwsza, śmigłowców EC725 Caracal, miałaby zostać zlokalizowana w Łodzi, natomiast druga, silników turbinowych Makila 2, napędzających wspomniane wiropłaty, w filii WZL-1 w Dęblinie.

Porozumienie zostało zawarte w związku z przetargiem na 70 nowych śmigłowców dla polskich Sił Zbrojnych (Oficjalnie o zakupie 70 śmigłowców, 2013-02-21). Eurocopter jest jednym z uczestników tego konkursu. 

Wizualizacja nowej hali w WZL-1, gdzie prowadzony ma być montaż i wyposażanie śmigłowców EC725 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

W przypadku wyboru przez Polskę EC725, planujemy przekazać WZL-1 kompletną linię montażu śmigłowca – struktury, wyposażenia: instalacji elektrycznej, hydraulicznej i awioniki, elementów układu przeniesienia napędu i łopat wirnika nośnego – powiedział Joseph Saporito, wiceprezes ds. globalnego łańcucha dostaw Eurocoptera. Następnie śmigłowce byłyby wyposażane zgodnie z wymaganiami stawianymi przez stronę polską, a potem wykonywano by ich próby naziemne i obloty, przed przekazaniem użytkownikowi.

Na terenie łódzkich zakładów wybudowana zostanie nowa hala, w której prowadzone będą wspomniane prace, a w przyszłości także obsługa techniczna i remonty wiropłatów. Turbomeca również zamierza realizować w naszym kraju montaż silników Makila 2, a następnie ich obsługę, przeglądy i naprawy.

Wszystkie prace w obydwu zakładach wykonywane będą przez pracowników WZL-1, początkowo pod opieką Francuzów, a następnie samodzielnie. Naszą intencją jest zatrudnianie Polaków przy montażu śmigłowców EC725 i silników Makila 2 – podsumował Joseph Saporito.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra