Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikacja Epic LT w przyszłym roku

Lotnictwo cywilne, 11 kwietnia 2013

Amerykańska Epic Aircraft chce w 2014 uzyskać Certyfikat Typu FAA dla samolotu Epic LT. Obecnie jest on oferowany jako zestaw do samodzielnego montażu.Epic LT będzie certyfikowany przez FAA od nazwą E1000 / Zdjęcie: Epic Aircraft

Dotychczas producent, którego siedzibą jest Bend w stanie Oregon, dostarczył użytkownikom 40 tego typu statków powietrznych. Aktualnie trwa wytwarzanie zespołów samolotu oznaczonego numerem seryjnym 49.

Podczas pierwszego etapu prób certyfikacyjnych zostanie użyty demonstrator, zbudowany z zestawu. Wkrótce rozpocznie się budowa dwóch prototypów, spełniających wymogi FAA, Zostaną one oblatane przed końcem br. Uzyskanie Certyfikatu Typu zaplanowano pod koniec 2014.

Epic LT jest 6-miejscowym dolnopłatem z ciśnieniową kabiną, o konstrukcji z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Zespół napędowy stanowi silnik Pratt & Whitney PT6-67A, który umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 600 km/h.

Maksymalna masa startowa samolotu to 3402 kg. Zbiorniki paliwa o pojemności 1136 l zapewniają przebycie dystansu 2565 km z prędkością 490 km/h.  Czas wznoszenia na 8534 m wynosi 12 minut.

Jak mówi prezes przedsiębiorstwa Doug King, różnice pomiędzy samolotami montowanymi samodzielnie i posiadającymi Certyfikat Typu będą nieznaczne. Te ostatnie zostaną wyposażone we wstrząsacz drążka sterowego i będą miały zabudowaną certyfikowaną awionikę glass cockpit.

Smutną wiadomością dla przyszłych klientów jest natomiast znaczna różnica w cenie obydwu wersji. Za Epic LT w postaci zestawu płacą oni 1,95 mln USD. Wersja certyfikowana, oznaczona jako E1000, będzie o 800 tys. USD droższa.

Według Kinga wszystkie samoloty, które zostaną wyprodukowane w 2015 zostały już sprzedane.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.