Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakończenie prób X-48C

Lotnictwo wojskowe, 12 kwietnia 2013

Boeing poinformował o zakończeniu prób w locie demonstratora X-48C. X-48C podczas jednego z lotów próbnych, wykonanego 28 lutego br. / Zdjęcie: Boeing

Ostatni lot X-48C, będącego demonstratorem samolotu ze skrzydłem rozmytym (Blended Wing Body) został wykonany 9 kwietnia. W trakcie 8 miesięcy badań na terenie ośrodka NASA Dryden Flight Research Center, w bazie lotniczej Edwards przeprowadzono 30 lotów (Oblot X-48C, 2012-08-08).

Zwykle każdy z nich trwał ok. 30 minut. Demonstrator wzbijał się na wysokość ok. 3050 m i rozwijał prędkość ok. 225 km/h.

X-48C jest zmodyfikowaną wersją X-48B, który w okresie 2007-2010 wykonał 92 loty w Edwards (Drugi etap prób X-48B, 2008-05-25). Różni się od niego zespołem napędowym, złożonym z dwóch, zamiast trzech silników, nieco dłuższym kadłubem i innym zabudowaniem wingletów.

Według oficjalnego oświadczenia Boeinga próby X-48C wykazały, że samolot ze skrzydłem rozmytym zużywa znacznie mniej paliwa i emituje niższy poziom hałasu w porównaniu z samolotem mającym klasyczną konfigurację aerodynamiczną. Co więcej, sterowność i stateczność obydwu konstrukcji jest taka sama podczas startu, lądowania i innych etapów lotu z małą prędkością.

Zdaniem specjalistów Boeinga za 15-20 lat samoloty ze skrzydłem rozmytym wejdą do powszechnego użytku jako wojskowe tankowce i transportowce.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra