Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Europoltech: Nieoznakowane Ople dla Policji

Przemysł zbrojeniowy, 18 kwietnia 2013

Do końca 2013 Policja odbierze 75 nieoznakowanych radiowozów Opel Insignia. Ten duży, czterodrzwiowy samochód dobrze nadaje się do patrolowania dróg.

Opel Insignia pokazany na targach Europoltech miał założone nietypowe koła. Samochód, który trafi do Policji zostanie wyposażony w stalowe, 17-calowe obręcze. Wybór ten podyktowany jest nie tylko ceną, ale też większą wytrzymałością takich kół / Zdjęcie: Michał Szubert

Przetarg na dostawę nieoznakowanych radiowozów został rozstrzygnięty 15 marca 2013. Na targach Europoltech zaprezentowano pierwszego Opla Insignie w konfiguracji wybranej przez Policję. Do końca roku funkcjonariusze Wydziałów Drogowych z całego kraju odbiorą 75 takich samochodów.

Pojazdy dostarczane Policji napędzane są 2-litrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Moc silnika 220 koni pozwala na rozpędzenie 1535-kg samochodu do prędkości 240 km/h. Opla Insignia w tej konfiguracji ma przyśpieszenie 7,8 s do 100 km/h. Wybór jednostki napędowej jest kontrowersyjny, bowiem silniki te będą charakteryzować się bardzo wysokim zużyciem paliwa, a turbosprężarki mogą sprawiać kłopoty. Ciężki warunki eksploatacji typowe dla zadań policyjnych będą wpływały na awaryjność tego podzespołu.

Produkowany w gliwickich zakładach General Motors Manufacturing Poland Opel Insignia jest komfortowym i dużym samochodem. Pozwala to na dobre rozplanowanie urządzeń w jego wnętrzu / Zdjęcie: Rafał Janicki

Zakupione przez Policję pojazdy nie będą zmodyfikowane w stosunku do oryginalnej wersji. Jedyną różnicą w stosunku do seryjnego Opla będzie montaż większego akumulatora. Ma to pozwolić na przystosowanie systemu elektrycznego do montażu wyspecjalizowanego sprzętu – wideo rejestratorów i sygnałów świetlnych.

Ople Insignia trafią do komend na terenie całego kraju. Z pewnością będą cieszyły się tam popularnością, szczególnie na tle wysłużonych już Oplów Vectra i Alfa Romeo 159. Ciekawostką jest fakt, że zamówione samochody nie będą czarne. Wymaganiem przetargu było dostarczenie pojazdów w pięciu różnych wersjach kolorystycznych. Czyżby zbliżał się koniec mitu czarnej Vectry?


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.