Rząd w Seulu zamówił kolejną partię lekkich samolotów bojowych KAI FA-50, za sumę 1,1 bln wonów (1 mld USD). Ilość statków powietrznych nie została podana do wiadomości.
Jak podaje tygodnik Flight Global, rzecznik producenta, Korea Aerospace Industries, odmówił ujawnienia liczby zamówionych samolotów, zasłaniając się tajemnicą wojskową. Jest to już drugi kontrakt dotyczący FA-50, opracowanego na bazie szkolno-bojowego T-50 Golden Eagle (Certyfikat FA-50, 2012-11-08, Bojowy T-50, 2009-01-04).
Pierwsza umowa, zawarta w styczniu 2012, dotyczyła 20 samolotów i opiewała na sumę 600 mln USD (Korea Płd. kupiła 20 FA-50, 2012-01-07). Jeżeli cena jednostkowa pozostała niezmieniona, oznacza to, że obecnie zamówiono 50 FA-50.
Dotychczas wojska lotnicze Korei Pd. odebrały 8 z nich. Pozostałe mają być dostarczone w 2014. Produkcja samolotów zamówionych obecnie ma trwać do 2016. Seul zamierza nabyć 60-100 FA-50, które zastąpią w służbie przestarzałe F-5, w liczbie ponad 150.
Według rzecznika KAI zakłady w Sacheon mogą obecnie produkować 1-2 FA-50 miesięcznie. W 2011 mówiono o wytwarzaniu 10-14 T-50 rocznie, a maksymalne tempo produkcji wynosić miało 5 samolotów miesięcznie. Przedstawiciele KAI twierdzili wówczas, że są w stanie dostarczyć Polsce w ciągu roku 16 FA-50 w docelowej konfiguracji.
Obecnie trwa także ostatni etap negocjacji w sprawie kontraktu sprzedaży 12 FA-50 dla filipińskich wojsk lotniczych (Filipiny kupują FA-50, 2013-01-30). Kosztowały one, wraz z pakietami: logistycznym i szkoleniowym, 18 mld PHP (443 mln USD).