Brytyjskie Ricardo poinformowało o zakończeniu wielomiesięcznych testów prototypu wojskowego samochodu terenowego, opracowanego z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa.
Prezentowana na zdjęciu konstrukcja, Fuel Efficient Ground Vehicle Demonstrator (FED), została opracowana w 2011 w zakładach Ricardo w Detroit w stanie Michigan. Przez ostatnie 19 miesięcy pojazd testowany był m.in. na terenie ośrodka US Army Aberdeen Proving Ground w Maryland. Przedstawiciele wojsk lądowych, producenta, a także mniejszych podmiotów rynkowych zaangażowanych w cały program, oceniali przede wszystkim paliwożerność i własności jezdne FED.
Badana przez niemal 2 lata konstrukcja wykazała się zmniejszeniem zużycia paliwa aż o 72% w porównaniu do standardowego M1151 HMMWV. FED testowany był zarówno na twardym podłożu, jak i w warunkach terenowych. Pojazd cechował się także dobrymi właśnościami jezdnymi (m.in. przyspieszeniem), pomimo masy przewożonego ładunku sięgającej 7 t.
Osiągnięte przez FED drastyczne zmniejszenie zużycia paliwa dobrze wróży konstrukcji na przyszłość. US Army od lat zgłasza bowiem zapotrzebowanie na tańsze w eksploatacji pojazdy terenowe. Kwestia paliwożerności jest też jednym z kryteriów programu Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) (Kolejny etap rozwoju JLTV, 2012-01-31), mającego zastąpić obecnie eksploatowane samochody terenowe rodziny HMMWV.