Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Paliwooszczędny FED

Wojska lądowe, 27 maja 2013

Brytyjskie Ricardo poinformowało o zakończeniu wielomiesięcznych testów prototypu wojskowego samochodu terenowego, opracowanego z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa.

Fuel Efficient Ground Vehicle Demonstrator (FED) został opracowany i zbudowany w oparciu o dostępne na rynku podzespoły, w tym opony Goodyear, zapewniające małe opory toczenia, 4-cylindrowy silnik spalinowy Cummins z turbosprężarką oraz aluminiowe elementy nadwozia, dostarczone przez Alcoa Defense. W rozwój FED zaangażowane było też U.S. Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC) z Michigan / Zdjęcie: Ricardo

Prezentowana na zdjęciu konstrukcja, Fuel Efficient Ground Vehicle Demonstrator (FED), została opracowana w 2011 w zakładach Ricardo w Detroit w stanie Michigan. Przez ostatnie 19 miesięcy pojazd testowany był m.in. na terenie ośrodka US Army Aberdeen Proving Ground w Maryland. Przedstawiciele wojsk lądowych, producenta, a także mniejszych podmiotów rynkowych zaangażowanych w cały program, oceniali przede wszystkim paliwożerność i własności jezdne FED.

Badana przez niemal 2 lata konstrukcja wykazała się zmniejszeniem zużycia paliwa aż o 72% w porównaniu do standardowego M1151 HMMWV. FED testowany był zarówno na twardym podłożu, jak i w warunkach terenowych. Pojazd cechował się także dobrymi właśnościami jezdnymi (m.in. przyspieszeniem), pomimo masy przewożonego ładunku sięgającej 7 t.

Osiągnięte przez FED drastyczne zmniejszenie zużycia paliwa dobrze wróży konstrukcji na przyszłość. US Army od lat zgłasza bowiem zapotrzebowanie na tańsze w eksploatacji pojazdy terenowe. Kwestia paliwożerności jest też jednym z kryteriów programu Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) (Kolejny etap rozwoju JLTV, 2012-01-31), mającego zastąpić obecnie eksploatowane samochody terenowe rodziny HMMWV.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.