Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SD-1 Minisport

Lotnictwo cywilne, 29 maja 2013

Amerykańska SkyCraft Airplanes rozpoczęła pełny montaż lekkiego, jednoosobowego samolotu klasy S-LSA, SD-1 Minisport. Początek jego dostaw zaplanowano na lipiec br.

SD-1 to samolot o rozpiętości skrzydeł 6 m, masie własnej zaledwie 112 kg i maksymalnej masie startowej 242 kg. Jego prędkość przelotowa wynosi 195 km/h, a zapas paliwa (37 l) przy prędkości ekonomicznej pozwala na pokonanie 950 km lub pozostawanie w powietrzu przez niemal 5 godzin. Zakres dopuszczalnych przeciążeń to +4/-2 g umożliwia prowadzenie prostych akrobacji

SD-1 to czeska konstrukcja, którą w zestawach do samodzielnego montażu dystrybuuje w USA SkyCraft Airplanes. Obecnie trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia seryjnej produkcji i oferowania Minisportów jako gotowych samolotów. Spółka uzyskała już niezbędne certyfikaty władz lotniczych.

Samolot będzie jednym z najmniejszych oferowanych na rynku. Ma długość 4,2 m i jest napędzany niemieckim silnikiem tłokowym z wtryskiem Hirth F-23 Dual Ignition o mocy 50 KM. Będzie sprzedawany z klasycznym i trójpunktowym podwoziem (premierę obu wersji zapowiedziano na najbliższych targach lotnictwa ogólnego w Oshkosh).

Hala montażowa SD-1. Zdjęcie pozwala zdać sobie sprawę z niewielkich rozmiarów samolotu / Zdjęcia: SkyCraft Airplanes

Jako standardowe wyposażenie oferowane jest m.in. cyfrowy zestaw awioniczny Dynon Glass Panel ze zobrazowaniem danych lotu, odbiornikiem GPS i systemem unikania kolizji na 7-calowym wyświetlaczu, pokładowa dwukanałowa radiostacja oraz cyfrowe wskaźniki danych o pracy silnika. Za dopłatą można uzyskać m.in. spadochron ratunkowy. Cenę podstawowego modelu ustalono na 54 850 USD, a więc nieco wyższej od samochodu średniej klasy. Dystrybutor deklaruje, że koszt godziny lotu wynosi jedynie 12 USD, w co wlicza się cenę paliwa i serwisu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.