W pierwszych dniach czerwca odbył się oblot nowego sportowego dwupłata, Waco Great Lakes 2T-1A-2. To unowocześniona wersja popularnego w USA samolotu szkolnego produkowanego w latach 1929-1933.
Założona w 1986 Waco Classic Aircraft, bazując na dokumentacji technicznej przechowywanej w Bibliotece Kongresu USA, oferuje kolejne wersje unowocześnionych dwupłatów rodziny YMF 5 (Nowa odsłona Waco, 2010-01-22, Cyfrowy Waco YMF-5D, 2013-01-09). Ich charakterystyczną cechą są dwie kabiny, z których pierwsza mieści parę położonych obok siebie foteli.
Dopiero niedawno spółka zapowiedziała produkcję innego modelu samolotu Waco, lżejszego i wykonanego w tradycyjnym, dwuosobowym układzie, unowocześnionego Great Lakes Sport Trainer 2-T-1. Przed Wielkim Kryzysem producent dostarczył 250 takich maszyn, odmian 1 i 1A z silnikami o mocy 85 i 90 KM. W latach 1970. na krótko wznowiono ich produkcję, wyposażając w 140-konne Lycomingi O-320.
Obecnie najnowsza odmiana Great Lakes ma silnik Lycoming IO-360 o mocy 180 KM, dwułopatowe, metalowe śmigło Hartzell CS Prop, nowoczesną awionikę oraz nowe, metalowe zastrzały skrzydeł. Obliczeniowa prędkość maksymalna wynosi 212 km/h, zaś maksymalna przelotowa ok. 195 km/h. Zasięg lotu to 480 km.
W czasie oblotu za sterami zasiadł Gabriel Valim. Po locie deklarował, że wykonał w czasie próby wszystkie zadania, zaś własności lotne przekroczyły oczekiwania. Mimo tak entuzjastycznej oceny, producent nie ujawnił, kiedy należy spodziewać się zakończenia procesu certyfikacji i pierwszych dostaw.