Ministerstwo obrony Rosji ujawniło potencjalnych następców wysłużonych samolotów transportowych An-26, eksploatowanych przez Wojenno-Wozdusznyje Siły.
Pod uwagę brane są dwie konstrukcje. Pierwszą jest ukraiński Antonow An-140, proponowany przez zakłady Awiakor z Samary. Jest on pierwszym samolotem komunikacyjnym opracowanym, skonstruowanym i certyfikowanym po rozpadzie ZSRR, znajdującym się w regularnej eksploatacji w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw i innych (W Iranie rozbił się An-140, 2009-02-16).
Jego rywal to Iliuszyn Ił-112W, którego producentem są WASO z Woroneża. W 2011 program budowy samolotu wstrzymano (Koniec programu Ił-112W?, 2011-07-20), jednak pod koniec ub. r. wojsko przedstawiło propozycję jego wznowienia.
Rosyjski resort obrony nie podał do wiadomości innych szczegółów, w tym daty rozstrzygnięcia przetargu, informując jedynie, że Wojenno-Wozdusznyje Siły (WWS, wojska lotnicze Rosji) obecnie porównują charakterystyki techniczne obydwu konstrukcji.
An-26 służą w wojskach lotniczych ZSRR/Rosji od 1969. Obecnie na stanie WWS znajduje się 37 (Według innych źródeł 70) samolotów wersji An-26/An-26B.