Brazylijskie władze lotnicze (ANAC) przyznały Certyfikat Typu samolotowi rolniczemu Thrush 510G. To nowa wersja popularnej konstrukcji.
Amerykańskie przedsiębiorstwo nie jest nowym przybyszem w Kraju Kawy. Wcześniejszy model – Thrush 510P – jest tam używany od wielu lat.
Pierwszy samolot w wersji 510G trafił do Brazylii w ubiegłym miesiącu. Jego odbiorcą jest Thrush Aircraft do Brasil – centrum obsługi i wsparcia amerykańskiego przedsiębiorstwa, mieszczące się w Annapolis, stolicy stanu Goias.
Thrush 510G w październiku ub. r. uzyskał Certyfikat Typu amerykańskich władz lotniczych FAA, a w marcu – władz argentyńskich. W ciągu następnych kilku miesięcy do Brazylii ma trafić 5 lub więcej statków powietrznych tego typu.
Amerykański samolot, którego maksymalna masa startowa wynosi 4763 kg, może zabrać do integralnego zbiornika 1930 l płynnych lub 1,93 m3 sypkich środków do oprysku pól. Jego napęd stanowi silnik turbinowy General Electric H80 o mocy 800 KM, będący pochodną czeskiego Waltera M601, zużywający 170-189 l/h nafty.
Przy 55% mocy Thrush 510G rozwija prędkość przelotową 256 km/h. Zasięg do przebazowania, przy 45% mocy i prędkości 250 km/h, na wysokości 2286 m, to 1287 km. Pojemność zbiorników paliwa wynosi 863 l.