Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Thrush 510G z brazylijskim certyfikatem

Lotnictwo cywilne, 08 lipca 2013

Brazylijskie władze lotnicze (ANAC) przyznały Certyfikat Typu samolotowi rolniczemu Thrush 510G. To nowa wersja popularnej konstrukcji.

Thrush 510G. Zespół napędowy samolotu stanowi silnik GE H80, będący pochodną czeskiego Waltera M601 / Zdjęcie: Thrush Aircraft

Amerykańskie przedsiębiorstwo nie jest nowym przybyszem w Kraju Kawy. Wcześniejszy model – Thrush 510P – jest tam używany od wielu lat.

Pierwszy samolot w wersji 510G trafił do Brazylii w ubiegłym miesiącu. Jego odbiorcą jest Thrush Aircraft do Brasil – centrum obsługi i wsparcia amerykańskiego przedsiębiorstwa, mieszczące się w Annapolis, stolicy stanu Goias.

Thrush 510G w październiku ub. r. uzyskał Certyfikat Typu amerykańskich władz lotniczych FAA, a w marcu – władz argentyńskich. W ciągu następnych kilku miesięcy do Brazylii ma trafić 5 lub więcej statków powietrznych tego typu.

Amerykański samolot, którego maksymalna masa startowa wynosi 4763 kg, może zabrać do integralnego zbiornika 1930 l płynnych lub 1,93 m3 sypkich środków do oprysku pól. Jego napęd stanowi silnik turbinowy General Electric H80 o mocy 800 KM, będący pochodną czeskiego Waltera M601, zużywający 170-189 l/h nafty.

Przy 55% mocy Thrush 510G rozwija prędkość przelotową 256 km/h. Zasięg do przebazowania, przy 45% mocy i prędkości 250 km/h, na wysokości 2286 m, to 1287 km. Pojemność zbiorników paliwa wynosi 863 l.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.