Dzisiaj do 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego przyleciał pierwszy samolot MiG-29A ze zmodyfikowaną awioniką. Dostawy pozostałych 15 zmodyfikowanych myśliwców zakończą się w 2014.
12 sierpnia 2011 Ministerstwo Obrony Narodowej i bydgoskie Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 (WZL-2) podpisały wartą 126 mln zł umowę na doposażenie w nową awionikę 13 jednomiejscowych samolotów MiG-29A i 3 dwumiejscowych MiG-29UB, dostawę pakietu logistycznego, agregatów i przeprowadzenie szkolenia personelu latającego i służby inżynieryjno-lotniczej. Pozwoli to przedłużyć eksploatację rosyjskich myśliwców do 2028 (Wydatki MON na modernizację SZ, 2008-06-07).
Zmiany awioniki obejmują instalację szyny danych MIL-Std-1553B, interfejsów INSB-29, AVB-29 i HDB-29, kolorowego, wielofunkcyjnego wskaźnika o wymiarach 127 x 102 mm, komputera misji MDP, nawigacyjnej platformy laserowej EGI (INS i GPS z zabudowanym modułem SAASM), wyświetlacza UFCP, cyfrowego rejestratora wideo, kamery i komputera danych aerodynamicznych z nadajnikiem TOT. Ponadto zabudowana zostanie druga, dwuzakresowa radiostacja Rockwell Collins UHF/VHF z systemem kodowania HaveQuick I/II i SATURN wraz z nowym pulpitem PS-COM-01 radiostacji R-862.
Dzisiaj pierwszy tak zmodyfikowany MiG-29A o numerze 89 dotarł do 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim, choć maszyna została przekazana przez WZL-2 wojsku w piątek. W ciągu kilkunastu dni do 23. BLT dotrze kolejny samolot (o numerze 38) z zmienioną awioniką, a do końca 2014 (choć pierwotnie podawano jako datę lipiec 2014) do bazy trafi ostatni z 16 doposażonych myśliwców. Oblot zmodyfikowanego MiG-29UB zaplanowano pierwotnie na czwarty kwartał 2013, ale prawdopodobnie nastąpi aneksowane przesunięcie na poczatek 2014.