Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolizja dwóch F-16C ANG

Lotnictwo wojskowe, 03 sierpnia 2013

W czasie nocnych ćwiczeń nad Atlantykiem w powietrzu zderzyły się dwa F-16C Block 30 z 121. Eskadry Myśliwskiej. Jeden z nich spadł do wody, ale pilot zdołał się katapultować.

Oba biorące udział w incydencie myśliwce należały do 121. Eskadry Myśliwskiej, 113. Skrzydła Myśliwskiego Gwardii Narodowej (Air National Guard) / Zdjęcie: USAF

Do wypadku doszło 1 sierpnia o godzinie 22:28 u wybrzeży Chincoteague w stanie Wirginia, około 70 km na południe od Waszyngtonu. Załogi wchodzące w skład 121. Eskadry myśliwskiej, należącej do 113. Skrzydła Myśliwskiego Gwardii Narodowej (US Air National Guard) ćwiczyły przechwytywanie samolotów w nocy.

Dopiero po dwóch godzinach śmigłowce Straży Przybrzeżnej MH-60 Jayhawk z Coast Guard Air Station Elizabeth City, zlokalizowały i podjęły pilota, który się katapultował. Został on następnie przetransportowany do swojej macierzystej bazy Andrews / Zdjecie: DVIDS

Ze wstępnych ustaleń wynika, że myśliwce za bardzo się zbliżyły i ich skrzydła uderzyły o siebie powodując znaczne uszkodzenia. Jeden F-16C Block 30 utrzymał się w powietrzu i jego pilot zdołał sprowadzić maszynę na pobliskie lotnisko w bazie lotniczej Andrews. Prowadzący drugi samolot (o numerze bocznym 86-0357) miał mniej szczęścia i musiał się katapultować.

Mapka pokazująca przybliżone miejsce wypadku / Rysunek: ABC

Lotnik z rozbitego F-16C został podjęty z wody 2 sierpnia po dwóch godzinach spędzonych w wodzie, o 0:32 przez Straż Wybrzeża, a następnie przewieziony do szpitala na terenie bazy Andrews. Okazało się, że złamał tylko nogę. Pilot, który szczęśliwie sprowadził maszynę na lotnisko, po badaniach medycznych został odesłany do jednostki. Służby ratownicze zlokalizowały już wrak rozbitego F-16C. Leży na głębokości 30 m i będzie podniesiony.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.