Rynek lotnictwa ogólnego i biznesowego w Brazylii zwiększył się w ub. r. o 6,7%. W kraju tym zarejestrowanych jest prawie 14 tys. cywilnych statków powietrznych, używanych do lotów biznesowych i rekreacyjnych.
Jak donosi Associação Brasileira de Aviação Geral (brazylijskie zrzeszenie lotnictwa ogólnego, ABAG), pod koniec ub.r. w kraju tym było aż 13 965 zarejestrowanych cywilnych statków powietrznych, o łącznej wartości 13,4 mld USD, używanych do lotów biznesowych i rekreacyjnych. Jest to drugi wynik w świecie, po USA.
W 2012 odnotowano zwiększenie floty statków powietrznych ogólnego przeznaczenia o 6,7%. Najwięcej przybyło nowych odrzutowców dalekiego zasięgu – aż 16% i śmigłowców (14%).
84% statków powietrznych znajduje się w rękach użytkowników prywatnych. Jednak aż 75% ogółu stanowią samoloty tłokowe, których średnia wieku wynosi 30 lat. Pozostałe rodzaje, jak samoloty z napędem turbinowym, czy biznesjety, są znacznie nowsze.
W ub. r. w Brazylii odnotowano 12-% spadek zapotrzebowania na usługi air taxi, jednak w zamian o 10% wzrosła liczba lotów prywatnych. Co ciekawe, dyrektor generalny ABAG Ricardo Nogueira przyznaje, że dane dotyczące krajowego rynku wciąż są analizowane, ponieważ poziom biurokracji opóźnia ten proces.