Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dodatkowe opancerzenie dla MRAP

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 maja 2008

BAE Systems podpisał 6 maja umowę o dostawie 545 egz. dodatkowego, prętowego opancerzenia LROD dla samochodów patrolowych, kierowanych do Iraku i Afganistanu.

RG-31 z dodatkowym opancerzeniem. Prętowa klatka nie grzeszy urodą, jest jednak praktyczna i stosunkowo tania. Producent opracowuje podobne rozwiązanie dla swoich RG-33, gąsienicowych Bv206 i amfibii AAV7 Amtracs / Zdjęcie: BAE Systems

Pojazdy typu MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), czyli samochody zabezpieczone przed skutkami wybuchów min i ładunków improwizowanych, mają swoje wady. Do dużych rozmiarów i masy (co zdecydowanie zwiększa np. koszty transportu) dochodzi stosunkowo mała odporność na bezpośredni ostrzał. Dotyczy to szczególnie granatników przeciwpancernych RPG-7, najbardziej rozpowszechnionej lekkiej broni przeciwpancernej w Iraku i Afganistanie.

By zwiększyć ochronę pojazdów przed tą stosunkowo prostą bronią, wywodząca się w linii prostej w rozwiązań II wojny światowej, zastosowano równie starą metodę, wykorzystania dodatkowego opancerzenia prętowego. Widok ten jest powszechny w odniesieniu do transporterów Stryker, teraz stanie się bardziej częsty dla samochodów patrolowych.

6 maja amerykańska filia BAE Systems otrzymała od Tank-Automotive and Armaments Command Life Cycle Management Command zamówienie na dostawę 545 zestawów dodatkowego opancerzenia, w tym 371 dla samochodów RG-31, za 23,7 mln USD.

W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań, jako tworzywo wykorzystano aluminium, co dało zmniejszenie masy o połowę, a prosty system montażu na śruby, pozwala na uniknięcie modernizacji konstrukcji kadłuba pojazdu. Przydatność LROD sprawdzono, przeprowadzając ponad 50 testów z użyciem jednogłowicowych granatów kumulacyjnych i przyjęto - jako rozwiązanie standardowe - w pojazdach MRAP Buffalo Kategorii III (najbardziej odpornych).

Oprócz tego zamówienia, BAE Systems otrzymał już dwa zamówienia na LROD dla samochodów RG-31 i RG-31A1 w 2007 (łącznie dla 229 wozów). Wtorkowe zamówienie oznacza chęć doposażenia praktycznie wszystkich samochodów RG-31, wykorzystywanych lub zamówionych przez US Army i US Marine Corps.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.