BAE Systems podpisał 6 maja umowę o dostawie 545 egz. dodatkowego, prętowego opancerzenia LROD dla samochodów patrolowych, kierowanych do Iraku i Afganistanu.
Pojazdy typu MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), czyli samochody zabezpieczone przed skutkami wybuchów min i ładunków improwizowanych, mają swoje wady. Do dużych rozmiarów i masy (co zdecydowanie zwiększa np. koszty transportu) dochodzi stosunkowo mała odporność na bezpośredni ostrzał. Dotyczy to szczególnie granatników przeciwpancernych RPG-7, najbardziej rozpowszechnionej lekkiej broni przeciwpancernej w Iraku i Afganistanie.
By zwiększyć ochronę pojazdów przed tą stosunkowo prostą bronią, wywodząca się w linii prostej w rozwiązań II wojny światowej, zastosowano równie starą metodę, wykorzystania dodatkowego opancerzenia prętowego. Widok ten jest powszechny w odniesieniu do transporterów Stryker, teraz stanie się bardziej częsty dla samochodów patrolowych.
6 maja amerykańska filia BAE Systems otrzymała od Tank-Automotive and Armaments Command Life Cycle Management Command zamówienie na dostawę 545 zestawów dodatkowego opancerzenia, w tym 371 dla samochodów RG-31, za 23,7 mln USD.
W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań, jako tworzywo wykorzystano aluminium, co dało zmniejszenie masy o połowę, a prosty system montażu na śruby, pozwala na uniknięcie modernizacji konstrukcji kadłuba pojazdu. Przydatność LROD sprawdzono, przeprowadzając ponad 50 testów z użyciem jednogłowicowych granatów kumulacyjnych i przyjęto - jako rozwiązanie standardowe - w pojazdach MRAP Buffalo Kategorii III (najbardziej odpornych).
Oprócz tego zamówienia, BAE Systems otrzymał już dwa zamówienia na LROD dla samochodów RG-31 i RG-31A1 w 2007 (łącznie dla 229 wozów). Wtorkowe zamówienie oznacza chęć doposażenia praktycznie wszystkich samochodów RG-31, wykorzystywanych lub zamówionych przez US Army i US Marine Corps.