Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjny AT-6 oblatany

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 sierpnia 2013

Wczoraj został oblatany pierwszy seryjny lekki samolot uderzeniowy Beechcraft AT-6. Producent liczy na zamówienia na 500 AT-6C w ciągu najbliższej dekady.

Seryjny Beechcrat AT-6 w pierwszym locie / Zdjęcie: Beechcraft

Oblot pierwszego seryjnego Beechcrafta AT-6C odbył się w Wichita w stanie Kansas. Samolot oderwał się od pasa lotniska fabrycznego o 10:30 czasu lokalnego. Za jego sterami zasiadał pilot doświadczalny Lionel Alford. Lot przebiegł bez problemów.

Beechcraft AT-6 został zbudowany za środki własne wytwórni, bez konkretnego zamówienia. Powstał na bazie treningowego T-6. Jest napędzany silnikiem turbośmigłowym Pratt & Whitney PT6A-68D o mocy 1190 kW i wyposażony w awionikę CMC Esterline Cockpit 4000 (na bazie systemu z odrzutowego A-10C). W pierwszym locie przenosił pod skrzydłami dwa 250-litrowe zbiorniki paliwa, dwie naprowadzane laserowo bomby GBU-58 i dwie wyrzutnie npr LAU-131 oraz zasobnik rozpoznawczy L-3 Wescam Mx-15Di z kamerą rejestrującą obraz w podczerwieni.

Przygotowania do startu pierwszego seryjnego AT-6 / Zdjęcie: Travis Heying - The Wichita Eagle

Szefowie Beechcrafta liczą na sprzedaż 500 AT-6 w ciągu najbliższej dekady. Klientami mają być niezamożne kraje zwalczające lokalne rebelie i uczestniczące w misjach antyterrorystycznych.

Prototyp AT-6 oblatano we wrześniu 2009. Do tej pory w czasie testów wylatał on 1600 godzin.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.