Wczoraj został oblatany pierwszy seryjny lekki samolot uderzeniowy Beechcraft AT-6. Producent liczy na zamówienia na 500 AT-6C w ciągu najbliższej dekady.
Oblot pierwszego seryjnego Beechcrafta AT-6C odbył się w Wichita w stanie Kansas. Samolot oderwał się od pasa lotniska fabrycznego o 10:30 czasu lokalnego. Za jego sterami zasiadał pilot doświadczalny Lionel Alford. Lot przebiegł bez problemów.
Beechcraft AT-6 został zbudowany za środki własne wytwórni, bez konkretnego zamówienia. Powstał na bazie treningowego T-6. Jest napędzany silnikiem turbośmigłowym Pratt & Whitney PT6A-68D o mocy 1190 kW i wyposażony w awionikę CMC Esterline Cockpit 4000 (na bazie systemu z odrzutowego A-10C). W pierwszym locie przenosił pod skrzydłami dwa 250-litrowe zbiorniki paliwa, dwie naprowadzane laserowo bomby GBU-58 i dwie wyrzutnie npr LAU-131 oraz zasobnik rozpoznawczy L-3 Wescam Mx-15Di z kamerą rejestrującą obraz w podczerwieni.
Szefowie Beechcrafta liczą na sprzedaż 500 AT-6 w ciągu najbliższej dekady. Klientami mają być niezamożne kraje zwalczające lokalne rebelie i uczestniczące w misjach antyterrorystycznych.
Prototyp AT-6 oblatano we wrześniu 2009. Do tej pory w czasie testów wylatał on 1600 godzin.