Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ponad 29 tys. nowych samolotów

Lotnictwo cywilne, 24 września 2013

Airbus Industries opublikowało dziś prognozę ryku samolotów pasażerskich. Według niej w ciągu 20 następnych lat zakupionych zostanie ponad 29 tys. nowych dużych komunikacyjnych statków powietrznych.

Analitycy Airbusa zakładają, że do 2032 przewoźnicy nabędą ponad 29 tys. nowych dużych samolotów pasażerskich i towarowych. Pod względem ilościowym dominować mają samoloty wąskokadłubowe rodziny A320ceo/neo / Rysunek: Airbus

Jak przewidują analitycy Airbusa, do 2032 ruch lotniczy na świecie będzie rósł średnio 4,7% rocznie. Rozwój ekonomiczny, zwiększanie się klasy średniej, dostępność podróży lotniczych, turystyka i migracje spowodują, że ludzie będą częściej korzystać z podróży lotniczych. W dodatku postępująca urbanizacja spowoduje, że ilość wielkich ośrodków miejskich w świecie wzrośnie z 42 do 89 i aż 99% ruchu dalekodystansowego będzie realizowane pomiędzy nimi.

Liczba podróżnych zwiększy się z 2,9 mld rocznie do 6,7 mld. Spowoduje to zapotrzebowanie na 28 355 nowych samolotów pasażerskich o pojemności powyżej 100 pasażerów, których wartość to 4,1 bln USD, z których ponad 10 400 zastąpi starsze konstrukcje. Potrzebnych będzie także 871 frachtowców o udźwigu powyżej 10 t, kosztujących ok. 0,3 bln USD. Szacunki te są o ok. 17% niższe, niż opublikowane przez Boeinga w poprzednim kwartale (Prognoza rynku Boeinga, 2013-06-13).

W segmencie samolotów bardzo dużych istnieje zapotrzebowanie na 1334 samoloty. Ich wartość wynosi 519 mld USD. Głównymi odbiorcami samolotów tego rodzaju będą przewoźnicy z Azji-Pacyfiku (47%), a następnie Bliskiego Wschodu (26%) i Europy (16%).

Największą wartość przedstawiać będzie rynek samolotów szerokokadłubowych, szacowany na 6779 statków powietrznych o wartości 1,82 bln USD. Podobnie jak poprzednio, najwięcej z nich zakupią linie z Azji-Pacyfiku (48%), Europy (15%) i Bliskiego Wschodu (13%).

Pod względem ilościowym przoduje segment samolotów wąskokadłubowych. Potrzeba ich będzie aż 20 242, za sumę 1,80 bln USD. Tu znowu przewidywana jest dominacja przewoźników z Azji-Pacyfiku (34%). Za nimi uplasują się towarzystwa z Europy i Ameryki Pn. (po 23%). Airbus przewiduje także ekspansję nowych linii niskokosztowych w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie, która powinna w 2032 spowodować zwiększenie udziału tanich przewoźników w rynku z 17% do 21%.

Ruch krajowy będzie rozwijał się najszybciej w Indiach (10%), Chinach i Brazylii (po 7%). Natomiast regionem o największym tempie wzrostu ruchu lotniczego, wynoszącym 5,5% rocznie, będzie Azja-Pacyfik. Tam w najbliższych 20 latach trafi 36% wszystkich nowych samolotów. Następne pod względem udziału w zamówieniach będą Europa (20%) i Ameryka Pn. (19%).

W efekcie opisanych wyżej zmian w 2032 na całej kuli ziemskiej latać będzie 33 651 dużych samolotów pasażerskich i 2905 towarowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.