Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot zmodernizowanego EMB 121

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 19 maja 2008

W sobotę odbył się oblot pierwszego, zmodernizowanego samolotu szkolnego francuskich wojsk lotniczych Embraer EMB 121 Xingu.

Xingu napędzany jest dwoma silnikami turbośmigłowymi Pratt&Whitney PT6A-28 o mocy 680 KM każdy. Zapewnia to prędkość maksymalną 450 km/h i zasięg rzędu 2 300 km. EMB 121 obsługiwany jest przez 2 pilotów. Na pokład może także wejść 7 pasażerów / Zdjęcie: Sirpa air/Armée de l'Air

EMB 121 Xingu to dwusilnikowy samolot szkolny i transportowy, którego pierwszy lot miał miejsce w 1976. Samoloty wprowadzono do służby we Francji w 1982. Obecnie w składzie wojsk lotniczych (Armée de l'Air) i lotnictwa marynarki wojennej (Aviation Navale) znajduje się 41 tych maszyn. Wykonują zadana transportowe i łącznikowe, jednak ich głównym zadaniem jest szkolenie pilotów samolotów transportowych i patrolowych.

EADS Socata do 15 miesięcy prowadzi na jednym z samolotów wojsk lotniczych zabudowę nowoczesnej awioniki. Jest ona konfigurowana wokół dwóch 10-calowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych Sagem Avionics ICDS-10 dla zobrazowania danych dotyczących lotu oraz jednego, podobnego wyświetlacza dla wskazań pracy silników. W przebudowie wykorzystano system nawigacji i łączności Garmin GNS 430, a także urządzenia łączności Garmin SL30 i Garmin GTX 330D.

Celem zmian jest przystosowanie kokpitu do wymogów współczesnej nawigacji i umożliwienie szkolenia na nowych lub zmodernizowanych typach samolotów.

W sobotę odbył się oblot zmodernizowanego egzemplarza. Miał miejsce w głównej bazie EMB 121, w szkole lotnictwa transportowego w Avord. Lot trwał 75 min. i dowiódł poprawności działania głównych systemów awionicznych. Proces testów będzie trwał przez 3 miesiące. W przypadku ich pełnego powodzenia, EADS Socata przystąpi do modernizacji jednego z samolotów lotnictwa marynarki wojennej. Później planowane jest przebudowanie pozostałych 39 maszyn.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.