Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Śruby napędowe USS Gerald R. Ford

Marynarka wojenna, 07 października 2013

Huntington Ingalls Industries (HII) poinformowało o zamontowaniu śrub napędowych w pierwszym z atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, przyszłym USS Gerald R. Ford (CVN 78).

USS Gerald R. Ford (CVN 78) jest pierwszym z atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford. Po jego wejściu do służby zastąpi wycofany z linii w grudniu 2012 atomowy USS Enterprise (CVN 65)

Cztery śruby napędowe, każda o masie 30 t, zostały zamontowane na USS Gerald R. Ford przed kilkoma dniami na terenie zakładów stoczniowych Newport News Shipbuilding (NNS) w Wirginii. Ich montaż przybliża producenta okrętu do końca procesu jego budowy (Postęp w pracach nad USS Gerald R. Ford, 2013-04-17), pozwalając jednocześnie na dotrzymanie terminu chrztu, do którego ma dojść 9 listopada (HII potwierdza termin chrztu CVN 78, 2013-07-12). Niedługo później lotniskowiec zostanie zwodowany (Wodowanie USS Gerald R. Ford jesienią, 2013-05-08).

Montaż śrub napędowych w USS Gerald R. Ford poprzedziło 10 miesięcy prac przygotowawczych. Wydarzenie przybliża producenta okrętu, należącą do Huntington Ingalls Industries (HII) stocznię Newport News Shipbuilding (NNS) do zakończenia procesu jego budowy i rozpoczęcia pierwszych prób morskich / Zdjęcia: NNS

Montaż śrub napędowych na USS Gerald R. Ford jest bardzo dobrą wizerunkowo wiadomością dla HII. Zwłaszcza, że dochodzi do niego w okresie piętrzących się problemów w realizacji całego programu budowy lotniskowców typu Gerald R. Ford. Chodzi m.in. o opóźnienia w rozpoczęciu prac nad drugim z okrętów tego typu, przyszłym USS John F. Kennedy (CVN 79) (Opóźnia się budowa USS John F. Kennedy, 2013-09-16), a także rosnące koszty powstawania samego CVN 78 (15 mld USD i ciągnie rosną, 2012-02-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.