Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prognoza rynku biznesjetów

Lotnictwo cywilne, 22 października 2013

Honeywell opublikował coroczną prognozę rynku odrzutowców klasy biznes na kolejną dekadę. Według niej do 2022 zakupionych zostanie 9250 nowych samolotów, za sumę 260 mld USD.

Według Honeywella największym powodzeniem będą cieszyły się duże odrzutowce klasy biznes, jak np. G650 / Zdjęcie: Gulfstream

Poprzednia prognoza była nieco bardziej optymistyczna i zakładała dostawę 750 samolotów więcej. Mimo tego ogólna wartość rynku wzrosła o ok. 10 mld USD.

W br. ma zostać odebranych 600-625 nowych odrzutowców klasy biznes. W ub. r. przekazano 672. Jednak powodem spadku dostaw są głównie opóźnienia w projektowaniu i produkcji, a nie spadek zapotrzebowania. Przykładami takich przedsięwzięć są Cessna Citation X (Ma0,935 Citation X w pierwszym locie, 2013-08-04), Bombardier Learjet 70/75, a także Learjet 85 (Grob stworzy prototypy Learjeta 85, 2008-01-23) i Embraer Legacy 500 (Oblot drugiego Legacy 500, 2013-02-19).

Natomiast 2014 ma być pierwszym rokiem wychodzenia z kryzysu. Według analiz Honeywella aż 28% użytkowników biznesjetów planuje w najbliższych 5 latach kupno nowego samolotu – bądź w ramach wymiany, bądź jako kolejny we flocie. Taka tendencja utrzymywała się do 2006. W ciągu następnej dekady najwięcej zakupionych będzie odrzutowców super-średnich lub dużych – aż 56%, co stanowić ma 80% wartości rynku.

Największe zapotrzebowanie przewidywane jest oczywiście w Ameryce Pn. Pochodzić ma stamtąd aż 61% zamówień, czyli 8% więcej w porównaniu z poprzednią analizą. Pozostałe kontynenty pozostają daleko w tyle. Ameryka Łacińska notuje niezmienny, 18-% udział. Zainteresowanie Europejczyków biznesjetami spadło o 1/3, do 12%. W końcu stawki plasują się Afryka i Bliski Wschód – 5% zamówień i Azja-Pacyfik – 4%.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.