Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Sieciowy trenażer misji F-16 w Izraelu

Lotnictwo wojskowe, 10 grudnia 2013

W bazie Hazor w Izraelu zostanie uruchomiony sieciowy ośrodek szkolenia bojowego pilotów samolotów F-16C/D i F-16I. Ma ograniczyć koszty szkolenia i zwiększyć jego efektywność.

15 grudnia ma zostać oficjalnie otwarty w bazie Hazor ośrodek szkolenia bojowego (Mission Training Centre, MTC) pilotów samolotów F-16C/D i F-16I (F-16I wracają do lotów, 2013-09-18). Został on zbudowany przez Elbit Systems za środki inwestorów prywatnych. Ta izraelska kompania będzie odpowiadać za utrzymanie ośrodka, szkolenie instruktorów i organizację szkolenia. W ramach realizacji 15-letniego kontraktu uzupełniającego z maja 2012, MTC zostanie uzupełniony o możliwość szkolenia załóg myśliwców F-15 (Modernizacja F-15I, 2013-10-16).

Cytowany przez flightglobal.com wiceprezes Elbit Systems, Alon Afik mówi, że nowy ośrodek umożliwi szkolenie załóg F-16C/D i F-16I w różnych misjach, w różnych warunkach i nad różnymi obszarami. MTC da zupełnie nowe możliwości wspólnego treningu realizacji misji bojowych przez izraelskich pilotów. W ośrodku zbudowano 8 symulatorów odwzorowujących w pełni kabiny izraelskich myśliwców i otoczenie. Elbit opracował system wyświetlania realistycznego środowiska wykonywania zadań przy współpracy z belgijską Barco. Sam Elbit dostarczył technologię One Sim pozwalającą na łączenie w wirtualnym świecie realnych samolotów i symulatorów podczas realizacji wspólnych zadań.

Budowę MTC w bazie Hazor rozpoczęto w kwietniu 2010, na bazie kontraktu z lipca 2009. System ma możliwość współdziałania nie tylko z realnymi samolotami, ale i symulatorami znajdującymi się w innych bazach HejlHaAwir (wojsk lotniczych Izraela). Wyposażony jest też w urządzenia do szkolenia kontrolerów lotów i dowódców misji pozostających w ośrodkach naziemnych. Elbit wyposażył już część izraelskich F-16 w systemy symulacji zagrożenia ostrzałem rakietowym, które mogą być wykorzystywane w szkoleniu pilotów, także z użyciem MTC. Docelowo takie systemy mają być zabudowane we wszystkich izraelskich F-16.

Wykorzystanie MTC ma ograniczyć użycie samolotów F-16C/D i F-16 oraz F-15, oszczędzając ich resursy, paliwo i prace obsługowe. W dzisiejszym lotnictwie wojskowym umiejętność latania jest bowiem drugorzędna – znacznie ważniejsze są umiejętności wykorzystania pokładowego sprzętu bojowego i współpracy z innymi uczestnikami operacji bojowych. – Wykorzystanie MTC daje optymalny stosunek korzyści do kosztów szkolenia zarówno pilotów, jak i specjalistów pozostających na ziemi – podsumowuje sens zbudowania ośrodka Afik.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.