Airbus podpisał porozumienie z Honeywellem i Safranem dotyczące opracowania elektrycznego systemu kołowania dla samolotów komunikacyjnych z rodziny A320.
Airbus podpisał porozumienie z EGTS International, joint-venture przedsiębiorstw Safran i Honeywell Aerospace, dotyczące opracowania i oceny autonomicznego, elektrycznego systemu wypychania i kołowania przeznaczonego do samolotów z rodziny A320.
W ramach umowy Airbuys przeprowadzi ocenę możliwości zabudowania elektrycznego, ekologicznego, systemu kołowania (Electric Green Taxiing System) w samolotach z rodziny A320 (Dubai 2013: Airbusy dla Libyan Wings, 2013-11-18, Pierwsze Sharklety zabudowane w Azji, 2013-11-06). Urządzenie to, nazwane przez koncern z Tuluz eTaxi, ma umożliwić odkołowanie od rękawa, wykołowanie na drogę startową i powrót do rękawa po lądowaniu, bez używania silników.
eTaxi będzie zasilane przez pomocniczy zespół napędowy (APU) samolotu, które dostarczy energii silnikom elektrycznym, zabudowanym na kołach podwozia głównego. Podczas manewru kołowania załoga lotnicza będzie mogła sterować prędkością i kierunkiem poruszania się samolotu.
Producent przewiduje, że zastosowanie eTaxi w samolotach z rodziny A320 przyniesie oszczędność paliwa i zmniejszy poziom emisji CO2 o ok. 4% na lot. Urządzenie znacznie zwiększy skuteczność kołowania i skróci wypychanie o około 2 min, a poziomy emisji CO2 i NO2 podczas kołowania spadną o ponad połowę.