Władze Indii prowadzą rozmowy z amerykańskim Textronem o możliwym zakupie zmiennopłatów V-22 Osprey do transportu najważniejszych osób w państwie.
Do niedawna byłe pewne, że do transportu najważniejszych osób w Indiach, w tym prezydenta i premiera kraju, posłużą zakupione od włosko-brytyjskiej AgustaWestland śmigłowce AW101 (Indie kupiły AW101, 2010-03-12). Skandal korupcyjny (Aresztowanie prezesa Finmeccanica, 2013-02-12; Winny marszałek lotnictwa?, 2013-02-14), jaki wybuchł niedługo po zawarciu porozumienia, doprowadził ostatecznie do anulowania kontraktu i rezygnacji z zakupu oraz wprowadzenia do służby wiropłatów (Indie anulowały kontrakt na śmigłowce VIP, 2014-01-01).
Zaraz po ogłoszeniu tej decyzji, władze Indii zaczęły rozważać opcje dalszego postępowania w związku z potrzebą odmłodzenia floty śmigłowców dla indyjskich bardzo ważnych osób (VIP) (Co dalej ze śmigłowcami dla indyjskich VIP-ów?, 2014-01-03). Za najlepszą, choć jedynie przejściową, opcję uznano użytkowanie Mi-17W-5, odpowiednio przystosowanych do transportu najważniejszych osób w państwie, zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i komfortu podróży (Mi-17W-5 dla indyjskich VIPów, 2014-01-20).
W ostatnich dniach indyjskie media zaczęły informować o rozmowach prowadzonych przez władze w New Delhi z amerykańskim przedsiębiorstwem Textron. Hindusi rozważają bowiem możliwość zakupu zmiennopłatów V-22 Osprey w zastępstwie wspomnianych AW101 i zastąpienie nimi wiekowych Mi-8.
Prowadzone rozmowy pozostają na mocno wstępnym etapie. Trudno więc wyrokować na temat ewentualnej liczby zmiennopłatów, które Indie chciałyby nabyć, nie wspominając już o wartości potencjalnej umowy. Wiadomo też, że kontrolowany przez Textron Bell Helicopters zaoferował New Delhi alternatywę w postaci Bell 407 (4 Belle 407GX dla CareFlite, 2013-07-04).