Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Polska to strategiczny kraj dla Airbus Helicopters

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 29 stycznia 2014

Wczoraj w Paryżu odbyła się konferencja Airbus Helicopters, podsumowująca ubiegłoroczne wyniki. Jednym z najważniejszych celów spółki na 2014 jest zwycięstwo w przetargu na śmigłowce dla SZ RP.

Prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury ma powody do zadowolenia. Kierowane przez niego przedsiębiorstwo zdobyło aż 46% rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Jak wiadomo, od 1 stycznia br. przedsiębiorstwo Eurocopter nosi nową nazwę – Airbus Helicopters. W ten sposób zapoczątkowano także przekształcenia, których celem jest dopracowany produkt, najwyższy poziom zdolności do wykonywania zadań oraz niezawodne i efektywne wsparcie i usługi świadczone nabywcom śmigłowców produkowanych przez europejskie przedsiębiorstwo (Airbus Helicopters już oficjalnie , 2014-01-09).

Prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury poinformował zgromadzonych na konferencji przedstawicieli mediów, że w 2013 działalność związana ze śmigłowcami cywilnymi stanowiła 55% obrotów, a wojskowymi – 45%. Natomiast wpływy pochodzące ze sprzedaży produktów stanowiły 58%, a z usług – 42% łącznych obrotów.

W ub. r. przekazano użytkownikom 497 śmigłowców. Daje to europejskiemu konsorcjum 16% udziału w światowym rynku śmigłowców wojskowych i 46% rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. 72% dostaw dokonano do klientów spoza macierzystych krajów Airbus Helicopters (Francja, Niemcy i Hiszpania).

Portfel zamówień złożonych w 2013 zamknął się liczbą 422 wiropłatów, w tym 211z rodziny EC120 / Ecureuil / Fennec / EC130, 61 EC135, 61 EC145, 33 rodzin Super Puma / Cougar, EC225 / EC725 (Boliwia zamawia Super Pumy, 2014-01-17), 17 z rodziny Dauphin / Panther / EC155, 5 EC175 i 34 NH90.

Guillaume Faury podkreślił, iż Airbus Helicopters koncentruje się na rozwoju technologii i ekspertyzach służących zapewnieniu bezpieczeństwa. Jednym z przykładów w tej dziedzinie będzie rozpoczęcie dostaw EC130 T2 wyposażonych w system Vision 1000, odpowiadający za monitorowanie danych i zobrazowanie wskazań w kabinie załogi, po jego pionierskim zastosowaniu w śmigłowcach rodziny Ecureuil.

2014 ma być rokiem EC175. Niedawno producent zakończył proces certyfikacyjny wiropłata, co otwiera drogę do uzyskania Certyfikatu Typu EASA

Bieżący rok będzie dla Airbus Helicopters rokiem EC175. Na początku tygodnia zakończono proces certyfikacyjny tego wiropłata, zgodnie z wymaganiami EASA. W najbliższych dniach wydany zostanie Certyfikat Typu, co umożliwi rozpoczęcie dostaw seryjnych śmigłowców. Ich odbiorcami będą głównie przedsiębiorstwa zajmujące się przewozem osób na platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego (EC175 bije rekordy , 2013-11-18).

W 2014 certyfikowany zostanie też EC145 T2, podobnie jak EC175 wyposażony w awionikę Helionix (EC145T2 dla niemieckiej policji, 2013-12-11). Dodatkowo ulegnie zwiększeniu tempo produkcji wiropłatów wojskowych: NH90, Tiger i EC725.

Jako główne rynki zbytu postrzegane są kraje europejskie i Stany Zjednoczone Ameryki, a także rynki wschodzące (Pierwszy kadłub Eurocoptera z Indonezji, 2013-11-27). Co szczególnie ważne dla Polski, prezes Faury stwierdził, że nasz kraj ma strategiczne znaczenie dla całej grupy Airbus. Wypowiedź ta odnosi się oczywiście do przetargu na nowe śmigłowce dla Sił Zbrojnych RP, w którym francusko-niemiecko-hiszpańskie przedsiębiorstwo bierze udział (Prezentacja EC725, 2013-08-26).

Airbus Helicopters proponuje Polsce współpracę przemysłową w programie EC725 (na zdjęciu) analogiczną do rozwiązania wdrożonego w Brazylii, przy wsparciu wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy Airbus / Zdjęcia: Airbus Helicopters

W rozmowie ze Skrzydlatą Polską przedstawiciele Airbus Helicopters podkreślali, że Polska nie jest postrzegana tylko jako nabywca śmigłowców, ale jako partner, z którym chcą nawiązać długoterminową kooperację przemysłową, także w zakresie prac badawczo-rozwojowych i opracowywania nowych zdolności i technologii, przy wsparciu wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy Airbus (EADS chce rozwinąć współpracę z Polską , 2013-11-27). Mamy jasno sprecyzowany zakres współpracy. Nasze intencje są jasne – Polska może stać się członkiem Grupy Airbus i jest to najlepszy czas, aby do niej dołączyła. Proponujemy zakres kooperacji analogiczny do rozwiązania wdrożonego w Brazylii – podkreślił Olivier Michalon, wiceprezes ds. sprzedaży i relacji z klientami w regionie Europy i Azji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.