Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Twin Otter rozbił się w Nepalu

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2014

W Nepalu rozbił się samolot DHC-6 Twin Otter. W katastrofie zginęło 18 osób.

Rozbity samolot to dwusilnikowy de Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter nr rej. 9N-ABB, nr ser. 302, wyprodukowany w 1971. Należał do państwowych Nepal Airlines / Zdjęcie: Bikas Karki

Dwusilnikowy DHC-6 Twin Otter leciał wczoraj z Katmandu – stolicy Nepalu, na lądowisko Jumla (Dżumla) z międzylądowaniem dla uzupełnienia paliwa w Pokhara (lot RA-183). Do odległego o 350 km celu miał dotrzeć o 13:45 czasu lokalnego. Na pokładzie samolotu znajdowało się 15 pasażerów i 3 członków załogi.

Lot odbywał się w trudnych warunkach atmosferycznych, w śnieżycy i mgle. Samolot wystartował z Pokhara o 12:43. Ostatni raz nawiązano z nim łączność o 13:13. Wszczęte niezwłocznie poszukiwania samolotu, prowadzone z udziałem 2 śmigłowców – policji i sił zbrojnych, przerwano z powodu zapadających ciemności.

Wrak samolotu odnaleziono dziś rano na wysokości ponad 2100 m, 7 km na północny wschód od Sandhikhark. W jego namierzeniu pomógł sygnał telefonu komórkowego kapitana Shankera Shrestha. Katastrofy nie przeżyła żadna z osób znajdujących się na pokładzie. Wśród ofiar katastrofy są dzieci. Większość pasażerów była Nepalczykami. Jeden – I.M. Matheisen, był Duńczykiem.

Rozbity samolot to dwusilnikowy de Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter nr rej. 9N-ABB, nr ser. 302, wyprodukowany w 1971. Należał do państwowych Nepal Airlines (Nepal Airlines wybierają Airbusy A320 , 2013-04-29).

Jest to kolejna katastrofa lotnicza, która wydarzyła się w Nepalu na przestrzeni kilku ostatnich lat (Znowu w Nepalu rozbił się Dornier, 2012-05-14; Katastrofa Do-228 w Nepalu, 2012-09-28; Katastrofa w Nepalu, 2011-09-25; Nikt nie przeżył katastrofy w Nepalu, 2010-12-16; Katastrofa w Nepalu, 2010-08-24; Katastrofa Twin Ottera w Nepalu, 2008-10-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.