Przedsiębiorstwo Micronautix z Kalifornii poszukuje chętnych do sfinansowania produkcji samolotu turystycznego Triton.
Konstrukcja wyróżnia się trzema kadłubami – w każdym z nich zabudowano kabinę mieszczącą 2 osoby – oraz usterzeniem motylkowym, połączonym z dwoma statecznikami poziomymi o dużym kącie wzniosu i niewielkimi statecznikami pionowymi na ich końcach. Jak mówi założyciel Micronautix, Charlee Smith, ma to zapewnić doskonałą widoczność podczas lotu Tritonem i wrażenia zbliżone do podróżowania luksusowym samochodem lub latania samolotem bojowym.
Napęd samolotu stanowić ma pojedynczy silnik turbinowy Rolls-Royce M250-B17F/2 o mocy 330 kW (450 KM), zabudowany nad skrzydłem, poruszający śmigło pchające. Ma on umożliwić Tritonowi rozwinięcie prędkości przelotowej 310 km/h. Zasięg obliczeniowy to 1500 km.
Obliczeniowa maksymalna masa do startu wynosić ma ok. 1900 kg, a masa samolotu pustego – 1200 kg. Rozpiętość skrzydeł Tritona to 13 m, przy powierzchni nośnej 19 m2. Samolot będzie wyposażony w spadochron ratunkowy. W planach jest opracowanie kilku wersji, m. in. amfibii, czy z napędem hybrydowym (dodatkowy silnik elektryczny).
Modele Tritona, w skali 1/10 i 1/6 mają być zaprezentowane jesienią br. Obecnie Charlee Smith poszukuje chętnych do zainwestowania ponad 60 mln USD (182 mln zł) w przedsięwzięcie. Za sumę tę Smith chce przekazać wszystkie prawa autorskie, pod warunkiem rozpoczęcia produkcji seryjne.