Elbit opracował urządzenie, które zastępuje wskaźnik przezierny (HUD).
Elbit Systems poinformował o opracowaniu urządzenia zwanego Skylens, służącego do prezentacji informacji pilotażowo-nawigacyjnych. Symbologia i wideo prezentowane są w wysokiej rozdzielczości na powierzchni specjalnych okularów, podobnych do przeciwsłonecznych, noszonych przez lotnika.
Urządzenie może być używane podczas operowania niezależnie od pory doby, w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Dzięki ilości podawanych informacji, Skylens z powodzeniem zastępuje klasyczny wskaźnik przezierny (HUD), zarazem minimalizując zależność od naziemnych pomocy nawigacyjnych. W dodatku ma o wiele mniejszą masę.
Co więcej, statek powietrzny, którego załoga ma do dyspozycji Skylens może wykonywać starty i lądowania w warunkach pogorszonej widoczności, w miejscach, w których mogą operować tylko samoloty i śmigłowce wyposażone w układy EFVS, polepszające widoczność. Skylens, zaprojektowany i wyprodukowany dla potrzeb lotnictwa cywilnego, może być stosowane zarówno w śmigłowcach, jak i w samolotach, nowych i już eksploatowanych, bez potrzeby wprowadzania zmian w wyposażeniu kabiny załogi.
Producent prowadzi obecnie próby certyfikacyjne Skylens. Zaoferowanie produktu na rynkach międzynarodowych planowane jest pod koniec 2016.