Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niebezpieczne bsl

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 10 maja 2014

Podczas lądowania na lotnisku Tallahassee na Florydzie omal nie doszło do zderzenia samolotu regionalnego CRJ-200 z małym bezzałogowcem. Okazał się nim model myśliwca F-4.

Podczas podejścia do lądowania samolotu Bombardier CRJ-200 należących do American Airlines linii US Airways (lot 4650 z Charlotte w Karolinie Północnej) na lotnisku Tallahassee na Florydzie przeleciał bardzo blisko małego bezzałogowca. Omal nie doszło do zderzenia. Incydent miał miejsce 22 marca 2014. Wydarzenie jest badane przez specjalną komisję.

Do incydentu doszło na wysokości ok. 700 metrów. Pilot informował, że bsl był pomalowany w kamuflaż US Navy. Według dostępnych informacji, bezzałogowcem była mała kopia myśliwca F-4 Phantom. Nie wiadomo, kto jest jej właścicielem.

O incydencie poinformował Jim Williams z Federal Aviation Administration (FAA) Unmanned Aircraft System Integration Office podczas Small Unmanned Systems Business Exposition w San Francisco. Powiedział przy okazji, że ryzyko zderzenia samolotu pasażerskiego z bezzałogowcem szybko rośnie. – Rezultaty mogą katastrofalne – ostrzegł.

Sprawa latania bezzałogowców w kontrolowanej przestrzeni powietrznej jest w USA przedmiotem ostrej dyskusji. FAA przygotowuje odpowiednie regulacje, które mają zapewnić bezpieczeństwo, a jednocześnie chronić prywatność zagrożoną przez nieautoryzowane użycie małych bsl. Przepisy mają powstać do końca września 2015. Niezależnie od tego wielu użytkowników wykonuje loty takimi obiektami, coraz łatwiejszymi w pilotażu, bez oglądania się na regulacje prawne.


Drukuj Góra