Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyznano środki na BAM

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 23 maja 2014

Hiszpański rząd zgodził się przeznaczyć dodatkowe środki finansowe na zakup dwóch kolejnych okrętów patrolowych BAM (Buques de Acción Marítima) typu Meteoro.

Budowa kolejnych dwóch okrętów patrolowych BAM (Buques de Acción Marítima) typu Meteoro będzie kosztować Madryt 333 mln EUR (1,3 mld zł). Ich produkcja potrwa 6 lat. To największe zamówienie zbrojeniowe marynarki wojennej Hiszpanii od 2006

Zgodnie z ogłoszoną dziś decyzją, resort obrony Hiszpanii otrzyma 333 mln EUR (1,3 mld zł) na zakup dwóch kolejnych okrętów patrolowych typu Meteoro (Więcej BAM dla Hiszpanii , 2014-05-09). Za ich budowę odpowiadać będzie producent, rodzima Navantia. Patrolowce powstaną na terenie stoczni w San Fernando w Cádiz na południu, gdzie produkowane są też barki desantowe LCM-E1, przenoszone przez australijskie okręty desantowe typu Canberra (HMAS Canberra opóźniona o pół roku, 2014-05-21) oraz hiszpański Juan Carlos I (L61), a także w Ferrol w Galicji na północy, gdzie w przeszłości budowano fregaty typu Álvaro de Bazán (F100).

Okręty będą powstawać w stoczniach rodzimej Navantii w San Fernando w Cádiz oraz w Ferrol w Galicji. Co ciekawe, do tej pory, za budowę patrolowców odpowiadały jedynie zakłady z południa kraju

Okręty patrolowe typu Meteoro są dość intensywnie eksploatowane przez Armada Española (marynarkę wojenną Hiszpanii). Służą zarówno do patrolowania hiszpańskich wód terytorialnych oraz wyłącznej strefy ekonomicznej, jak i akwenów, na których prowadzone są wielonarodowe operacje antypirackie/antynarkotykowe (Meteoro idzie w kierunku Rogu Afryki, 2013-07-17).

Meteoro są intensywnie eksploatowane przez Armada Española (marynarkę wojenną Hiszpanii). Okręty służą do patrolowania wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej Hiszpanii, walki z piratami morskimi, a także do szkolenia załóg śmigłowców morskich oraz testowania nowego uzbrojenia i wyposażenia wojskowego

Patrolowce służą też do szkolenia załóg śmigłowców morskich Armada Española (Szkolenie na Meteoro, 2013-07-29), a także prób nowych typów uzbrojenia i wyposażenia wojskowego, jak bezzałogowe śmigłowce Skeldar (Skeldar nie spełnia oczekiwań, 2014-02-05).

Władze w Madrycie zdecydowały się też na przekazanie resortowi obrony 42,9 mln EUR (178,5 mln zł) na remont konwencjonalnego okrętu podwodnego typu Agosta/Galerna, Tramontana (S-74), zwiększający jego trwałość użytkową i pozwalający na utrzymanie w linii do 2019. Za remont odpowiadać będą zakłady Navantii w Kartagenie / Zdjęcia: MO Hiszpanii

Decyzja o budowie dwóch kolejnych Meteoro oznacza jednocześnie, że Armada Española rezygnuje z planów wprowadzenia do służby drugiego z desantowców wspomnianego typu Juan Carlos I (Drugi Juan Carlos dla Armada Espanola?, 2014-04-18). Wskazuje to jednocześnie na to, że priorytetem w najbliższych latach będzie dla Hiszpanów zwalczanie zagrożenia asymetrycznego, jak wspomniani piraci morscy, nie zaś klasyczne działania ofensywne, wymagające dużego potencjału desantowego. Potwierdzeniem takiego podejścia było zresztą niedawne wycofanie ze służby jedynego hiszpańskiego lotniskowca, Príncipe de Asturias (R 11) (Príncipe de Asturias zostanie skreślony ze stanu floty, 2013-10-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.