Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aero-X w 2017?

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2014

Producent latającego motocykla – kalifornijska Aerofex ogłosiła, że seryjny Aero-X znajdzie się w sprzedaży w 2017. Ma kosztować 85 tys. USD.

Prototyp Aero-X w czasie testów w 2012 / Zdjęcie: Aerofex

Kalifornijska kompania Aerofex zaprezentowała prototyp latającego motocykla, a raczej mini-poduszkowca, w 2012. Aero-X wzbudził ogromne zainteresowanie, szczególnie wśród entuzjastów filmowej sagi Star Wars. Przez kolejne lata nie pojawiały się jednak nowe informacje o rozwoju pojazdu. Dopiero teraz producent ogłosił plany rozpoczęcia produkcji Aero-X. Dostawy seryjnych pojazdów mają rozpocząć się w 2017, a cenę określono na 85 tys. USD (według kursu z 1 maja).

Tak ma wyglądać seryjny, dwumiejscowy Aero-X / Rysunki: Aerofex

Aero-X ma udźwig 140 kg. Może więc przewozić dwie stosunkowo lekkie osoby. Długotrwałość jazdy (lotu) z pełni zatankowanym zbiornikiem sięga godziny i 15 minut. Pojazd unosi się nad lądem lub wodą dzięki dwóm wentylatorom wykonanym z kompozytów węglowych. Całość, wielkości kompaktowego samochodu (długość – 4,5 m, szerokość – 2,1 m), ważąca blisko 360 kg, jest stabilizowana systemem żyroskopów i przyspieszeniomierzy. Napęd stanowi silnik o mocy 240 KM.

Tak ma wyglądać seryjny, dwumiejscowy Aero-X / Rysunki: Aerofex

Jeśli ktoś chce zamówić Aero-X, musi dokonać przedpłaty w wysokości 5 tys. USD. Nie trzeba przy tym mieć licencji pilota. Wymagana jest ona bowiem przez FAA od kierujących pojazdami poruszającymi się ponad 3,7 m nad ziemią. Tymczasem Aero-X nie wznosi się wyżej niż 3 metry. Sterowanie nim jest przy tym intuicyjne. Pojazd można rozpędzić do 70 km/h.


Drukuj Góra