Po 15 latach od zakończenia służby, odrestaurowany brytyjski bombowiec Avro Vulcan ponownie został zaprezentowany publicznie, na pokazach RAF Waddington International Air Show w Lincolnshire.
Avro Vulcan został zaprojektowany w 1947. Jego podstawowym przeznaczeniem było atakowanie celów w europejskiej części ZSRS przy pomocy bomb atomowych. Rozwijał maksymalną prędkość 970 km/h i dysponował zasięgiem 6300-7400 km, bez tankowania w powietrzu. W realnym konflikcie został użyty tylko raz, w 1982, w czasie wojny o Falklandy-Malwiny. Pojedyncze Vulcany atakowały miejscowe lotnisko i argentyńskie stanowisko radarowe. Mimo, że nie odniesiono sukcesu (piloci nie byli wystarczająco wyszkoleni do prowadzenia klasycznych misji bombowych), ogromny dystans działania - 6260 km - zaskoczył obrońców, co miało pewien wpływ na ich morale i wolę walki.
Avro Vulcan o numerze XH558 i oznaczeniu G-VLCN był 12. samolotem wersji B2, dostarczonym RAF w 1960. Samolot rozpoczął służbę w bazie Waddington. W 1973 został zmodernizowany do wersji MRR, czyli samolotu rozpoznania morskiego, a w 1982 do roli powietrznego tankowca. Do podstawowej wersji, bombowca nuklearnego powrócił w 1985, jednak nie był już wykorzystywany operacyjnie - ostatnią jednostkę bombową rozformowano w 1984. Mimo tego XH558 był ostatnim Vulcanem w służbie.
W 1993 został sprzedany do C. Walton Ltd. do Bruntingthorpe, gdzie utrzymywano go w stosunkowo dobrym stanie, przeprowadzając nawet szybkie kołowania na miejscowym pasie startowym. Było to jednak zbyt mało, by utrzymać go w stanie zdolnym do lotu. Zadania tego podjęła się grupa entuzjastów skupiona w Vulcan To The Sky Trust.
Pierwotnie jej członkowie chcieli zaprezentować samolot na ubiegłorocznych pokazach RAF w Waddington. Miało to uświetnić 25. rocznicę wykorzystania Vulcanów w wojnie o Falklandy-Malwiny. Z powodu problemów technicznych i rosnących kosztów, nie byli w stanie tego zrobić. Ostatecznie pierwszy lot odrestaurowanego samolotu odbył się 19 października 2007, a dopuszczenie władz lotniczych do tegorocznego pokazu uzyskano parę dni przed ich rozpoczęciem, po kolejnych trzech próbach w powietrzu.
XH558 jest jedynym latającym Vulcanem mimo, że w latach 1956-65 wyprodukowano 134 egz. seryjne i 2 prototypy tych samolotów. Bombowiec będzie wykorzystywany do uświetniania imprez lotniczych. Kilkanaście innych eksponowanych jest na ekspozycjach stałych, w muzeach Wielkiej Brytanii, USA i Kanady.