W tym roku liczba dyspozycyjnych odrzutowców Cessny w UE wzrośnie do ponad tysiąca. Już teraz stanowią one ponad połowę europejskich samolotów tego segmentu rynku lotniczego.
Cessna oferuje swoje odrzutowe samoloty dyspozycyjne pod wspólnym oznaczeniem Citation. W grupie tej znajduje się kilkanaście modeli różnych samolotów, od Citation Mustang - który reprezentuje klasę bardzo lekkich odrzutowców (VLJ), z maksymalną masą startową 3 930 kg - po Citation X, luksusowy samolot dla 8-12 pasażerów, o masie startowej ponad 16 t. Jest to jednocześnie drugi najszybszy samolot pasażerski na świecie - osiąga prędkość Ma0,92.
Obecnie w krajach Unii Europejskiej zarejestrowanych jest ponad 900 egz. różnych modeli Citation. To drugi po USA rynek dla Cessny. Co więcej, na fali ostatniego boomu rynku lotniczego, wzrastają zamówienia i dostawy amerykańskiego producenta. O ile w 2005 przekazał on odbiorcom niespełna 200 maszyn rodziny Citation, to w 2007 już 387 egz., zaś w ciągu bieżącego roku planuje zbudować aż 470 odrzutowców dyspozycyjnych. Prawie połowa z nich trafi na rynek amerykański. Na drugim miejscu będzie Europa, ze 121 maszynami. Mniej więcej tyle samo przypadnie na pozostałe kontynenty.
Oznacza to, że pod koniec tego roku w krajach UE będzie zarejestrowanych pond tysiąc maszyn rodziny Citation. Główny wpływ na taki trend ma rozwój kontaktów biznesowych przedsiębiorstw europejskich, a także dynamiczny wzrost przedsiębiorstw przewozowych typu taxi, wykorzystujących najmniejsze i stosunkowo tanie odrzutowce.
Flota odrzutowców dyspozycyjnych Cessny liczy obecnie 5200 samolotów i jest największą taką grupą na świecie.