Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mustanga w Kolorado

Lotnictwo cywilne, 05 lipca 2014

Tuż po starcie z lotniska Durango - La Plata rozbił się myśliwiec z czasów II w. św. – P-51 Mustang. Dwie osoby znajdujące się na jego pokładzie zginęły.

Szczątki rozbitego Mustanga / Zdjęcie: Shaun Stanley – Durango Herald

Wczoraj rano myśliwiec z czasów II w. św. – P-51 Mustang startował z lotniska Durango - La Plata County w stanie Kolorado w USA. Tuż po oderwaniu od pasa, o 9:29 czasu lokalnego, samolot spadł na ziemię. Rozbił się na północ od lotniska, niedaleko drogi nr 309A.

Na pokładzie samolotu znajdowały się dwie osoby. Żadna z nich nie przeżyła katastrofy. Na ziemi nikomu nic się nie stało.

John Earley w swym Mustangu, w kwietniu 2014. Bridgewood Holdings kupił go rok wcześniej od R. Nathana Davisa z Tipton w Indianie. Dobrze utrzymany, latający Mustang kosztuje ok. 2 mln USD / Zdjęcie: Steve Lewid – Durango Herald

Rozbity samolot to P-51D-30NA Mustang późnej wersji produkcyjnej, nr rej. N1451D, nr ser. 44-74446. Poprzez Bridgewood Holdings był w dyspozycji Johna Earleya z Durango, prezesa Saddle Butte Pipeline. Niedawno został wyposażony w nowy silnik, wyprodukowany w 1975. Earley po zakupie wyposażył samolot w nowoczesną awionikę i systemy łączności.

Mustang Earleya został wyprodukowany przez North American Aviation w 1944 w zakładach Inglewood w Kalifornii. Służył jako samolot szkolny w Royal Canadian Air Force (RCAF 9223). Nigdy nie wziął udziału w walkach. W USA znajduje się jeszcze ponad 120 zdatnych do lotu Mustangów z ponad 15 tysięcy wyprodukowanych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.