Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec modernizacji MiGów-21 dla Mozambiku

Lotnictwo wojskowe, 07 lipca 2014

Według oficjalnej informacji zakładów Aerostar dzisiaj zakończono przeglądy naprawcze i modernizację samolotów myśliwskich MiG-21 wojsk lotniczych Mozambiku.

Zmodernizowany MiG-21bis, jeden z 6, jakimi dysponować będą wojska lotnicze Mozambiku

W ramach przedsięwzięcia rumuńskie przedsiębiorstwo zobowiązało się do przeprowadzenia przeglądów naprawczych struktur samolotów MiG-21 należących do Forca Aérea De Moçambique (FAM, wojsk lotniczych Mozambiku). Unowocześnienie polegało na zabudowaniu odbiornika GPS i nowoczesnego cyfrowego rejestratora parametrów lotu.

Prace rozpoczęto ponad rok temu. Afrykanie przysłali do Rumunii 6 jednomiejscowych MiG-21bis i 2 szkolno-bojowe MiG-21UM. Przegląd naprawczy trwał średnio 120 dni. Według relacji Aerostara wiele z samolotów FAM nie latało od ok. 20 lat (sic!), dzięki czemu będą mogły być eksploatowane przez długi czas.

Oprócz nich FAM mają na stanie 2 szkolno-bojowe MiGi-21UM, które trafiły do kraju w pierwszej kolejności / Zdjęcia: Aerostar

Do macierzystego kraju powróciło już 6 MiGów-21 (4 jednomiejscowe i 2 dwumiejscowe, Problem z MiG-ami-21 dla Mozambiku , 2014-04-07). Pozostała para bisów dołączy do nich w bieżącym miesiącu.

Umowa zawarta pomiędzy Aerostarem i FAM dotyczyła także przeglądu naprawczego samolotu szkolenia zaawansowanego Aero L-39ZO oraz kompleksowego szkolenia pilotów i mechaników.

Oprócz zmodernizowanych myśliwców FAM dysponują obecnie parą śmigłowców bojowych Mi-24 i 2 transportowymi Mi-8.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra