Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prawie 37 tys. nowych samolotów

Lotnictwo cywilne, 11 lipca 2014

Boeing prognozuje w ciągu następnych 20 lat zapotrzebowanie na 36 770 nowych samolotów komunikacyjnych. Ich łączna wartość to 5 200 mld USD.

Według analityków Boeinga w ciągu następnych 20 lat najchętniej kupowanymi samolotami komunikacyjnymi będą odrzutowce wąskokadłubowe, mieszczące ok. 160 pasażerów, z rodziny 737 Next-Generation i MAX / Zdjęcie: Boeing

Boeing opublikował prognozę rynku samolotów komunikacyjnych na lata 2014-2033. Amerykański producent przewiduje, że w ciągu dwóch następnych dekad na całym świecie zakupionych zostanie 36 770 nowych samolotów wąsko- i szerokokadłubowych, wartych łącznie 5 200 mld USD. To wzrost o 4,2% względem ubiegłorocznych szacunków (Prognoza rynku Boeinga, 2013-06-13).

Ten rynek jest silny i elastyczny – powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu Boeing Commercial Airplanes. Wraz z wchodzeniem do użytku nowych, bardziej wydajnych samolotów, wzrost w transporcie lotniczym jest napędzany przez klientów, którzy latają tam gdzie chcą i wtedy kiedy chcą.

Według najnowszej prognozy w latach 2014-2033 na całym świecie zakupionych zostanie 2490 odrzutowców komunikacji regionalnej, mieszczących maksymalnie 90 pasażerów, za sumę 100 mld USD.

Najszybciej rozwijającym się i najbardziej dynamicznym będzie segment samolotów wąskokadłubowych. Wpłynie na to stałe pojawianie się nowych przewoźników niskokosztowych. Boeing ocenia, że w ciągu najbliższych 20 lat rynek potrzebować 25 680 nowych samolotów wąskokadłubowych, czyli aż 70% wszystkich statków powietrznych ujętych w prognozie. Ich wartość to 2 560 mld USD. Opierając się na ogromnej liczbie zamówień i dostaw, potencjał rynku samolotów wąskokadłubowych widzimy przede wszystkim w modelach mieszczących ok. 160 pasażerów – stwierdził Randy Tinseth.

Oprócz tego analitycy koncernu z Seattle prognozują zapotrzebowanie na 8 600 nowych samolotów szerokokadłubowych, w tym 4520 małych, mieszczących 200-300 pasażerów, o wartości 1 140 mld USD i 3460 średnich, o pojemności 300-400 osób, za sumę 1 160 mld USD. Najmniejszym powodzeniem cieszyć się mają duże samoloty szerokokadłubowe, przystosowane do przewozu ponad 400 podróżnych. Prognozowana wielkość tego segmentu rynku to 620 samolotów, wartych 420 mld USD.

Najwięcej nowych samolotów w ciągu następnych dwóch dekad odbiorą towarzystwa z regionu Azji i Pacyfiku, w tym ChRL, aż 13 460. Za nimi uplasują się linie z Ameryki Pn. i Europy, które zamówią odpowiednio 7550 i 7450 samolotów. Czwarte miejsce ex aequo zajmą Bliski Wschód i Ameryka Łacińska. Zapotrzebowanie w każdym z tych regionów szacowane jest na 2950 nowych dużych komunikacyjnych statków powietrznych. Najmniej samolotów zamówią przewoźnicy z Rosji / Wspólnoty Niepodległych Państw (1330) i Afryki (1080).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.