Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby hamowania A350

Lotnictwo cywilne, 23 lipca 2014

Airbus A350 pomyślnie przeszedł próby przerwanego startu przy maksymalnej masie.

A350-900, MSN005, po próbie przerwanego startu przy maksymalnej masie startowej. Widoczne są okładziny hamulców, rozgrzane do 1400ºC / Zdjęcie: Airbus

Próby hamowania po przerwanym starcie przy maksymalnej masie samolotu zostały zakończone 19 lipca. Przeprowadzono je w bazie lotniczej Istres we Francji, z udziałem pierwszego przedseryjnego A350-900, MSN001.

Celem testów było potwierdzenie zdolności instalacji hamulcowej do zatrzymania samolotu po przerwanym starcie, przy dużej prędkości i maksymalnej masie startowej, przy pomocy już używanego zespołu hamulców. W trakcie próby temperatura okładzin hamulcowych sięgnęła 1400ºC. Po 5 minutach strażacy schłodzili koła i hamulce wodą.

Dotychczas przedseryjne A350 wykonały ok. 540 lotów, trwających łącznie 2250 h (Próby operowania A350 z bocznym wiatrem , 2014-07-08). Kolejnym etapem prób A350 będą loty prototypu MSN005 na typowych trasach komunikacyjnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.