Podczas zamkniętej konferencji prasowej na Farnborough 2008 Thales UK potwierdził, iż próby bezzałogowego systemu Watchkeeper, opartego o bsl Hermes 450, dzieło Elbit Systems, posuwają się zgodnie z planem.
Pierwszy lot pierwszego prototypu wariantu Hermesa stworzonego zgodnie z wymaganiami Wielkiej Brytanii miał miejsce w Izraelu 16 kwietnia 2008.
Watchkeeper będzie formalnie dostarczany British Army za pośrednictwem spółki U-TacS, należącej do Elbit Systems i Thalesa. Wkrótce zainstalowane i zintegrowane zostaną tworzone z myślą o British Army systemy obserwacyjne, D-COMPASS (Digital Compact Multi-Purpose Advanced Stabilized System) - obejmujący kamerę światła widzialnego, pracujacą w podczerwieni oraz laserowy wskaźnik celu - oraz radar Thales I-Master. W kolejnej fazie testów realizowane będzie także weryfikowanie automatycznego systemu startu i lądowania.
W 2009 realizowane będą próby w locie nad Walią. Głównym zadaniem będzie weryfikacja działania łącza przesyłania danych o zasięgu do 150 km. Próby realizowane mają być z bazy Parc Aberporth i przebiegać głównie w rejonie poligonu Stennybridge, ok. 80 km w kierunku wybrzeża od lotniska. Formalną zgodę muszą wydać władze Walii, co jest o tyle istotne, iż duża część testów będzie przebiegała w rejonach względnie gęsto zamieszkałych, w cywilnej przestrzeni powietrznej.
U-TacS dotychczas umożliwił brytyjskim wojskom lądowym korzystanie ze standardowego bsl Hermes 450, dostarczonego przez Elbit Systems w konfiguracji zbliżonej do używanej przez armię izraelską. Brytyjczycy używają Hermesy 450 dla wsparcia działań w Iraku i Afganistanie (wylatane ponad 10 tys. godzin).