Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Singapurskie Mastery w komplecie

Lotnictwo wojskowe, 05 września 2014

Resort obrony Singapuru poinformował o oficjalnym rozpoczęciu działalności eskadry wojsk lotniczych wyposażonej w samoloty M-346.

Dopiero kilka dni temu rząd Singapuru oficjalnie zainaugurował działalność 150. eskadry wojsk lotniczych, wyposażonej w samoloty M-346. Dostawy Masterów rozpoczęto pod koniec 2012 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

3 września oficjalnie zainaugurowano działalność 150. eskadry Angkatan Udara Republik Singapura (wojsk lotniczych Singapuru). Jej wyposażenie stanowi 12 samolotów szkolenia zaawansowanego Alenia Aermacchi M-346 Master, z których ostatnie dostarczono niedawno. Co ciekawe, piloci AURS latają na Masterach już od długiego czasu. W czerwcu br. przekroczyli nalot 1000 h.

AURS są pierwszym zagranicznym użytkownikiem M-346. We wrześniu 2010 rząd w Singapurze podpisał kontrakt na dostawę 12 samolotów, wraz z pakietami dodatkowymi, za 410 mln USD (ok. 1,3 mld zł). Innymi krajami, które zakupiły M-346 są Izrael (Pierwsze Lavi dostarczone, 2014-07-10), Polska (Podpisanie umowy na M-346 dla Sił Powietrznych, 2014-02-27) i Włochy (Drugi T-346A dla AMI, 2012-02-15).

Ze względu na niewielką powierzchnię kraju, singapurskie Mastery stacjonują w bazie lotniczej BA120 Commandant Marzac w Cazaux we Francji. Weszły one w skład 150. eskadry AURS i stopniowo zastępowały w służbie TA-4SU Skyhawk. Obsługą i utrzymaniem samolotów zajmuje się rodzime ST Aerospace.

Pierwszy singapurski M-346 trafił do Cazaux w listopadzie 2012 (Pierwszy M-346 dla Singapuru, 2012-08-09). Rok później w Venegono na odbiór czekały gotowe samoloty AURS o numerach od 6 do 8.

Piloci AURS mają także w Cazaux do dyspozycji syntetyczne urządzenia szkoleniowe, dostarczone przez Boeinga i ST Aerospace. Na mocy porozumienia pomiędzy rządami obydwu krajów 150. eskadra ma tam przebywać tam do 2035.

Inną jednostką AURS, także zajmującą się szkoleniem pilotów poza granicami kraju jest 130. eskadra. Stacjonuje ona w bazie Pearce w Australii. W jej skład wchodzi 19 turbośmigłowych Pilatusów PC-21.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.