Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Budowa HMS Prince of Wales trwa

Marynarka wojenna, 11 września 2014

W szkockim Rosyth oficjalnie rozpoczęto budowę drugiego brytyjskiego lotniskowca typu Queen Elizabeth, przyszłego HMS Prince of Wales (R09).

Drugi z lotniskowców typu Queen Elizabeth, HMS Prince of Wales trafi do Royal Navy w 2020. Pięć lat później okręt powinien rozpocząć służbę / Zdjęcie: BAE Systems

Scalanie dwóch największych sekcji kadłuba przyszłego lotniskowca, Lower Block 02 i Lower Block 03, oficjalne rozpoczęło ostatni i najważniejszy etap budowy HMS Prince of Wales (Rusza budowa HMS Prince of Wales, 2014-07-30). Pierwsza z nich będzie mieściła w sobie siłownię okrętową. W drugiej zostaną z kolei zabudowane pomieszczenia załogi oraz pokładowa piekarnia. W/w sekcje powstały w zakładach stoczniowych BAE Systems w Glasgow i Portsmouth.

Prace w suchym doku stoczni w Rosyth będą trwały do 2017. W tym samym roku pierwszy z lotniskowców typu Queen Elizabeth, ochrzczony i zwodowany latem br. HMS Queen Elizabeth (R08) przejdzie do portu macierzystego w Portsmouth, gdzie obecnie trwa przebudowa infrastruktury (Wodowanie HMS Queen Elizabeth, 2014-07-17).

Budowa HMS Prince of Wales ruszyła oficjalnie zaledwie kilka dni po tym, gdy brytyjski premier, David Cameron, ogłosił plany wprowadzenia okrętu do służby (Prince of Wales jednak w służbie, 2014-09-08). Do niedawna brytyjskie władze skłaniały się raczej ku utrzymaniu okrętu w rezerwie lub jego odsprzedaniu państwu trzeciemu.

Decyzja o przyszłym losie HMS Prince of Wales miała zapaść dopiero po publikacji zapowiedzianego na 2. połowę 2015 Strategicznego Przeglądu Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR). Jej wcześniejsze ogłoszenie wymusiła m.in. zmiana sytuacji bezpieczeństwa w Europie oraz na Bliskim Wschodzie (Brytyjskie Chinooki w Iraku, 2014-08-14).

Nie bez wpływu na decyzję Londynu pozostały też kontrowersje, jakie wzbudziła decyzja BAE Systems o zamknięciu zakładów stoczniowych w Portsmouth, zaraz po zakończeniu budowy Queen Elizabeth (Koniec stoczni w Portsmouth, 2014-08-19). Utrzymanie obydwu lotniskowców w linii pozwoli większej liczbie pracowników stoczni na znalezienie pracy w HMNB Portsmouth, gdzie będą odpowiadali m.in. za obsługę techniczną omawianych okrętów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.