Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sukces pilotów MW w Ostrawie

Lotnictwo wojskowe, 26 września 2014

Podczas Dni NATO w Ostrawie, odbyła się 4. edycja konkursu dla załóg śmigłowców Mi-8/17/171. Lotnicy Marynarki Wojennej zajęli w nim 2. i 3. miejsce.

Zwycięskie załogi SIM HIP CUP 2014

Konkurs SIM HIP CUP 2014 zorganizowany został przez w centrum szkolenia symulatorowego HTP Ostrava CZ a.s. W 4. edycji zawodów uczestniczyło 8 załóg. Byli wśród nich piloci z Armii Republiki Czeskiej, centrum szkoleniowego CLV Pardubice, Marynarki Wojennej RP, 1. DLot Brygady Kawalerii Powietrznej oraz gościnnie przedstawiciele Sił Powietrznych RP.

Konkurs obejmował cztery dyscypliny. W czasie pierwszej konkurencji zadaniem załogi było jak najdokładniejsze ustalenie kierunku wiatru (śmigłowiec powinien lądować pod wiatr). Następnie lotnicy musieli wykonać lądowanie z jednym silnikiem niepracującym. Sędziowie oceniali działanie i komunikowanie się członków załogi ze sobą w sytuacjach nadzwyczajnych oraz dokładność lądowania na progu drogi startowej.

Jedną z największych atrakcji tegorocznych Dni NATO był udział przemiennopłata Bell Boeing CV-22 Osprey, ze składu Dowództwa Operacji Specjalnych US Air Force

Trzecia konkurencja rozpoczęła się od startu i wznoszenia na 400 m. Na tej wysokości obydwa silniki zostały wyłączone i należało wykonać lądowanie autorotacyjne. Oceniano dokładność lądowania, a także prędkość przyziemienia. Ukoronowaniem zawodów był tzw. Red Bull Race, w trakcie którego śmigłowiec musiał przelecieć wytyczoną trasę pomiędzy platformami wiertniczymi. Liczył się jak najkrótszy czas przelotu.

Konkurs trwał od godzin porannych do godz. 17.00. W generalnej klasyfikacji zwyciężyła załoga instruktorska z centrum szkolenia CLV Pardubice (dowódca Martin Neuwirt). Za nią na podium uplasowały się załogi 43. Bazy Lotnictwa Morskiego. 2. miejsce zajęła załoga w składzie: kmdr ppor. pil. Wojciech Badaj, kpt. pil. Krzysztof Czajka i st. chor. szt. Leszek Korzeniowski. Trzecią lokatę zajęli: kmdr por. pil. Waldemar Orliński, kpt. pil. Piotr Smolarek i kmdr ppor. Wojciech Gawan.

Uwagę widzów przyciągnął także wspólny przelot rządowego czeskiego Airbusa A319 w asyście wielozadaniowych Gripenów / Zdjęcia: Michał Nowak

HTP Ostrava CZ a.s. wraz z NAVITEC Sp. z o.o. od 2010 zajmuje się szkoleniem polskich pilotów z użyciem symulatora śmigłowca Mi-8/17/171 (Szkolenie w symulatorze dla załóg 25. BKPow., 2013-12-17). Centrum szkoleniowe realizuje szkolenia w lotach VFR/IFR,  także z wykorzystaniem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG). Szczególny nacisk kładzie się na sytuacje nadzwyczajne i awaryjne, które nie są możliwe do zrealizowania w rzeczywistości. Ośrodek posiada certyfikaty wojskowe i cywilne.

Na podstawie informacji Michała Nowaka


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.