W czasie otwarcia amerykańskich targów lotniczych w Oshkosh, ICON Aircraft ujawnił kolejne informacje, dotyczące swojej małej amfibii A5.
Ten dwuosobowy samolot, napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM, ma kosztować jedynie 139 tys. USD (zobacz: Premiera mini-amfibii ICON A5).
Przedstawiciele ICON ujawnili, że jego maksymalna masa startowa wynosi 645 kg, a ładowność użyteczna - od 195 do 240 kg, w zależności od wyposażenia dodatkowego. A5 ma zabierać 76 l paliwa, co winno starczyć na przebycie 550 km przy prędkości ekonomicznej. Pierwsze loty prototypu (zobacz: ICON A5 oblatany) pozwoliły również zweryfikować dane, dotyczące prędkości maksymalnej. Okazało się, że obliczenia (205 km/h), nie przystawały dokładnie do rzeczywistości - w czasie prób amfibia uzyskała 195 km/h na małej wysokości.
W przypadku A5 osiągi nie odgrywają jednak głównej roli. By pilot mógł w bardziej bezpośredni sposób cieszyć się weekendowym lataniem, szyba kokpitu będzie mogła być zdemontowana. Samolot jest przystosowany do transportu samochodowego. By umieścic go na przyczepie, wystarczy złożyć skrzydła, co trwa ok. 20 s.
Dostawy samolotów mają rozpocząć się w 2010. Do tej pory ICON zebrał 211 zamówień na A5 (co oznacza otrzymanie ok. 1 mln USD w formie zaliczek). Trudno jeszcze przesądzać o ewentualnym sukcesie konstrukcji. Amfibię czekają jeszcze badania certyfikacyjne, w tym działania spadochronu awaryjnego (dostępnego w opcji), określenie prędkości przepadania czy wytrzymałości płatowca.